قطر در یادداشتی به دیوان لاهه: اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد

قطر در یادداشتی به دیوان لاهه: اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد
چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 23:28

قطر از ارائه یادداشتی به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه در خصوص پیآمدهای قانونی ناشی از سیاست‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

العالم - آسیا

دولت قطر اعلام کرد که در جلسات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه یادداشت کتبی به منظور ارائه نظریه مشورتی در خصوص پیآمدهای قانونی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس، ارائه کرده است.

قطر در این یادداشت اشغالگری مستمر و غیرقانونی رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد که تعهدات این رژیم طبق قانون بین‌المللی ایجاب می‌کند که سریعا اشغالگری غیرقانونی خود را متوقف کرده و خسارت‌های وارده از این اشغالگری را جبران کند.

بنابر گزارش خبرگزاری قطر(قنا)، سفارت قطر در لاهه اعلام کرد که در این یادداشت آمده است که رژیم صهیونیستی به دنبال محرومیت ملت فلسطین از حق اصیل خود برای تعیین سرنوشت است و اقدامات این رژیم نیز در حد رژیم آپارتاید و غیرقانونی است.

قطر همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی از جمله کشتار فلسطینیان اعم از مردان، کودکان و زنان و آواره کردن فلسطینیان از خانه‌های خود، آورده است که اطمینان دارد دیوان بین‌المللی دادگستری به یادداشت مکتوب آن و دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی اهتمام داشته و در نتیجه برای پایان اشغالگری غیرقانونی اسرائیل تصمیم‌گیری خواهد کرد.

قطر همچنین بر موضع ثابت این کشور در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین تأکید کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها