روسیه: حمله پهپادی به مسکو دفع شد

روسیه: حمله پهپادی به مسکو دفع شد
جمعه 6 مرداد 1402 - 10:52

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی اوکراین به مسکو توسط پدافند هوایی دفع شده و هیچ خسارت مادی یا جانی در پی نداشته است.

العالم - اروپا

رسانه‌های روسی بامداد امروز (جمعه) از وقوع حمله تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو، پایتخت فدراسیون روسیه خبر دادند.

دقایقی بعد «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو اعلام کرد که حمله پهپادی به این شهر توسط نیروهای روسی دفع شده و هیچ خسارت مادی یا جانی در پی نداشته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای اوکراینی در پس این حمله پهپادی ناموفق به اهدافی در مسکو بود، که خنثی شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که پهپاد مورد استفاده عوامل رژیم کی‌یف در حمله به مسکو با استفاده از پدافند هوایی روسیه پیش از رسیدن به هدف منهدم شد.

این حمله تنها چند روز پس از آن انجام شده که یک پهپاد اوکراینی در نزدیکی مقر وزارت دفاع روسیه در مرکز مسکو سقوط کرد و پهپاد دیگری نیز به ساختمان اداری در یکی از مناطق جنوبی مسکو برخورد کرد.

به نوشته وبگاه «مسکو تایمز»، در اوایل ماه جاری، دولت روسیه اعلام کرد که پنج پهپاد اوکراینی را که عملکرد فرودگاه بین‌المللی ونوکوو در مسکو را مختل کرده بودند، سرنگون کرد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها