رضوان: کابینه نتانیاهو بر طبل جنگ مذهبی در منطقه می کوبد+فیلم

جمعه 6 مرداد 1402 - 11:05

دکتر اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که پس از ورود بن گویر و دیگر وزاری کابینه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، یورش صهیونیست ها به این مسجد افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد که این کابینه با تحریک احساسات مسلمانان و عربها، بر طبل جنگ مذهبی در منطقه می کوبد.

العالم - فلسطین اشغالی

رضوان با شرکت در برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت: تکرار حمله به مسجد الاقصی نشان می دهد که کابینه رژیم صهیونیستی شروع به اجرای نقشه ای کرده است که خطوط کلی آن را با روی کار آمدن کابینه فعلی ترسیم کرده بود؛ این رژیم در تلاش است چنبره خود را بر قدس و مسجد الاقصی تحکیم کند و رویدادهای داخل آن را به کنترل خود در آورد و در نهایت آن را ویران کند و معبد سلیمان را بر ویرانه های آن بسازد.

وی خاطرنشان کرد که جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول تمام حوادث آینده ناشی از این اقدامات می داند.

رضوان همچنین حمله صهیونیست ها و شهرک نشینان به مسجد الاقصی و اجرای آیین های تلمودی را تلاشی برای تحریک احساسات ملت فلسطین و جهان عرب و اسلام دانست.

این رهبر جنبش حماس افزود شمشیری که در عملیات شمشیر قدس در دفاع از قدس و مسجد الاقصی از غلاف بیرون آمد، همچنان آخته و آماده است و تا نابودی کامل اشغالگران و آزادسازی مقدسات و سرزمین فلسطین، غلاف نخواهد شد.

وی از ملت فلسطین خواست با تثبیت حضور خود در مسجد الاقصی و شرکت گسترده در نماز جمعه و راه اندازی تظاهرات اعتراض آمیز، نقشه های دشمن را خنثی کنند.

پربیننده ترین خبرها