در سخنرانی به مناسب عاشورای حسینیِ؛

سید حسن نصرالله: دولت سوئد و تمام جهان باید بفهمند که امت اسلامی توهین به مقدسات را برنمی تابد/ رژیم صهیونیستی بزرگ ترین منکر و غده سرطانی در منطقه است/ هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال منطقه جدیدی از لبنان

سید حسن نصرالله: دولت سوئد و تمام جهان باید بفهمند که  امت اسلامی توهین به مقدسات را برنمی تابد/ رژیم صهیونیستی بزرگ ترین منکر و غده سرطانی در منطقه است/ هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال منطقه جدیدی از لبنان
شنبه 7 مرداد 1402 - 11:20

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی، گفت: دولت سوئد و تمام جهان باید بفهمند که ما ملتی هستیم که توهین به قرآن و مقدسات را برنمی‌تابیم.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز (شنبه) خود به مناسبت عاشورای حسینی، که به طور زنده و مستقیم از شبکه العالم پخش شد، با تاکید بر این که دولت سوئد و تمام جهان باید بفهمند که ما ملتی هستیم که توهین به قرآن و مقدسات را برنمی‌تابیم؛ اظهار داشت: اصرار برای هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک تحت حمایت و محافظت پلیس این کشور، تجاوز به اسلام و توهین به دو میلیارد مسلمان در جهان است.

در کشورهای عراق و لبنان امروز (شنبه 7 مرداد ماه) عاشورای حسینی است.

سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آنها باید در برابر این تجاوزگری و اهانت به اسلام و مقدسات گام‌های محکمی بردارند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جوانان امت اسلامی در جهان باید برای دفاع از مقدسات خود قیام کنند.

رژیم صهیونیستی بزرگ ترین منکر و غده سرطانی در منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باطل و بزرگ ترین منکر و غده سرطانی در منطقه ما است.

وی افزود: ملت فلسطین هر روز شهید می دهد و هر روز مبارزه می کند و این حق آنها است که جهان از آنان حمایت کند.

آتش بس موقت برای پایان دادن به رنج محاصره ملت یمن کافی نیست

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که نبرد ما، سرنوشت ما و کرامت ما در منطقه یکی است، اظهار داشت: ملت عزیز یمن همچنان به سبب محاصره در رنج و عذاب به سر می برد و آتش بس موقت برای پایان دادن به این رنج و سختی کافی نیست.

وی گفت: این حق ملت یمن است که تجاوز و محاصره ضد آن پایان یابد و بتواند سرنوشت خود را رقم بزند. بر هر شخص آزاده در منطقه لازم است برای شکستن محاصره ظالمانه ضد ملت یمن تلاش کند.

هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی به دنبال شغال منطقه جدیدی از لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خاطرنشان کرد، در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی همچنان مناطقی در اشغال اسرائیل است و منطقه ای را جدیدا اشغال کرده است.

وی گفت: مقاومت در لبنان هرگز از مسئولیت خود شانه خالی نخواهد کرد و در برابر رژیم غاصب و متزلزل سر خم فرود نخواهد آورد و برای مقابله با هر خطری آماده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به مشکلات سیاسی موجود در لبنان اظهار داشت: کاملا آشکار است که برخی از نیروهای ساسی در لبنان بدون توجه به نتیجه گفتگو، با هر گفتگویی مخالفند. دولت موقت با وجود سختی ها باید به مسئولیت خود در برابر اوضاع معیشتی مردم عمل و مشکلات پیچیده مردم را حل کند و پارلمان نباید تعطیل شود.

وی با اشاره به این که در لبنان خطر فرهنگ انحرافی آغاز شده است، افزود: از دولت لبنان می خواهیم که نظارت داشته باشد و از نسل آینده محافظت کند، وظیفه ماست که در مقابل تمام چالش ها بایستیم و در تمانی میادین حضور داشته باشیم هرچند که بهای آن سنگین باشد.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: نبرد ما نبرد دفاع از لبنان و ملت های ما در مقابل محاصره، تحریم و غارت اموال است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که دشمن دو گزینه جنگ و ذلت را پیش روی ما قرار می دهد، ما به جهانیان می گوییم که «هیهات منا الذله». تاکید می کنیم و عهد می بندیم که در مسیر امام حسین علیه السلام باقی خواهیم ماند و با تمام طاغوتیان جهان مقابله خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله گفت: در دفاع از قرآن کریم که امام حسین(ع) در راه آن شهید شد، می گوییم« لبیک یا قرآن ، لبیک یا حسین، لبیک یا مهدی».

وی گفت: ما در روز عاشورا بار دیگر تاکید می کنیم که مردمی هستیم که می خواهیم از سرزمین و امکانات آن دفاع و از غارت و اشغال آن جلوگیری کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما بار دیگر اعلام می کنیم که کنار مقاومت ملت فلسطین هستیم و نبرد آن نبرد ما است و تاکید می کنیم که مقاومت برای ارتکاب هرگونه حماقت اسرائیل ضد لبنان آماده است.

پربیننده ترین خبرها