بازگشت به منش امام حسین (ع) کلید حل بحران های امت اسلامی

بازگشت به منش امام حسین (ع) کلید حل بحران های امت اسلامی
شنبه 7 مرداد 1402 - 16:48

کارشناسان معتقدند که بازگشت به رویکرد امام حسین (علیه السلام) بهترین راهکار برای رهایی امت اسلامی از بحران هایی است که با آن مواجه است.

العالم – نظرکده

فؤاد ناجی عضو انجمن علمای یمن با اشاره به اهمیت احیای انقلاب حسینی (ع) و خط اسلام ناب محمدی (ص) گفت که امام حسین (ع) تجسم قرآن و خط بهشت و به گفته پیامبر (ص) سرور جوانان بهشت ​​بود.

وی افزود: امام حسین (ع) مظهر حق در برابر باطل بود و به همین دلیل انقلاب حسینی بسیار مهم است زیرا مبتنی بر قرآن، اسلام، بهشت و​​ حق در برابر تاریکی، سرگردانی و انحراف است.

ناجی با تاکید بر اینکه انقلاب امام حسین (علیه السلام) پابرجاست و همه انقلاب های بعد از آن برکتی از برکات آن خداوند است، گفت: اگر انقلاب امام حسین (علیه السلام) نبود واقعیت محو و سکوت در برابر ظالمان و ستمگران و باطل تا قیامت حلال می شد.

عضو انجمن علمای یمن بر لزوم التزام به خط امام حسین(ع) تاکید کرد و آن را راه‌حل بحران‌های امت اسلامی دانست و افزود: امروز امت اسلام از مشکل سیطره طاغوت و ظالمان رنج می‌برد پس چاره ای جز بازگشت به انقلاب حسینی و پیروی از خط امام حسین (علیه السلام) در مقابله با ستمگرانی که امروز بدتر از سلاطین اموی شده اند، نیست.

علی فضل الله تحلیلگر سیاسی نیز جلوگیری از قانونی شدن ظلم و وجود حاکم ظالم را مهم ترین درسی دانست که می توان از واقعه عاشورا گرفت.

فضل الله تصریح کرد: یزید بن معاویه به فسق و فجور معروف بود که این برخلاف رویکرد اسلامی است، از این رو امام حسین (علیه السلام) انقلاب بزرگی را علیه او به راه انداخت.

وی افزود که دشمن می خواست تاریخ انقلاب امام حسین علیه السلام را محو کند، انقلاب کمتر از 100 نفر در برابر 30 هزار نفر. اما این انقلاب از سال 1400 تا به امروز منبع الهام بسیاری از جنبش ها و طرف های مسلمان و غیرمسلمان است.

این کارشناس سیاسی گفت: انقلاب حسینی (ع)، رژیم های سفیانی، اموی و مروانی را با شعار یالثارات الحسین سرنگون کرد.

پربیننده ترین خبرها