انفجار زینبیه؛ سناریوی آمریکا و داعش برای نجات رژیم اسراییل از بحران شدید سیاسی

انفجار زینبیه؛ سناریوی آمریکا و داعش برای نجات رژیم اسراییل از بحران شدید سیاسی
شنبه 7 مرداد 1402 - 19:29

کارشناسان معتقدند که انفجار اخیر در منطقه زینبیه در اطراف دمشق تلاشی از سوی آمریکا و داعش برای سرپوش گذاشتن بر بحران شدید سیاسی در رژیم صهیونیستی و نجات این رژیم از فروپاشی است.

العالم – درگوشی

وضع این رژیم به قدری وخیم است که عاموس یادلین رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل گفت که بازدارندگی اسرائیل در برابر حزب الله تضعیف شده و جنگ آتی با آن بسیار دشوارتر از جنگ های سابق است.

در چنین شرایط دشواری که رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده است، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از امکان توافق با عربستان سعودی برای عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی سخن گفته است.

گرچه مقامات عربستان سعودی بارها اعلام کرده اند که آماده عادی سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی نیستند، اما آمریکا معتقد است که این رژیم به ویژه نتانیاهو در شرایط فعلی به شدت به راه نجات نیاز دارند و هیچ راه نجاتی بهتر از عادی سازی روابط با عربستان نیست.

همزمان انفجار منطقه زینبیه طی پنجشنبه گذشته، نشان دهنده همکاری آشکار رژیم صهیونیستی و داعش علیه محور مقاومت است که مانند کوهی استوار در برابر توطئه های دشمن علیه منطقه ایستاده اند.

اما به رغم تمام این دسایس، ملت های منطقه و حتی عربستان سعودی دریافته اند که هدف دشمن از این نوع اقدامات اعم از انفجار یا تلاش برای عادی سازی، فقط حفظ امنیت و ثبات رژیم تروریست صهیونیستی است که ددمنشی آن هر روز بیشتر می شود و علنی اعلام کرده که می خواهد فلسطین را از فلسطینیان خالی کند.

از سوی دیگر برگه داعش دیگر سوخته و این گروه تروریستی هم اکنون قادر نیست باعث ایجاد فتنه طایفه ای میان مسلمانان شود و اقشار مختلف امت اسلامی نیز دریافته اند که داعش گروهی از بیماران روانی است که سازمان های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنها برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی استفاده می کنند تا رژیم صهیونیستی امن باقی بماند.

پربیننده ترین خبرها