گزارش خبرنگار العالم از عاشورای حسینی در لندن

شنبه 7 مرداد 1402 - 19:51

شیعیان در انگلستان به ویژه لندن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را با شکوه خاصی برگزار کردند.

العالم - اروپا

آنان در این مراسم ضمن عزاداری برای آن امام والامقام، با همراه داشتن قرآن کریمُ توطئه قرآن سوزی را محکوم کردند.

شورای هیات های حسینی در لندن با انتشار بیانیه ای از مردم خواسته بود ضمن برگزاری مراسم عزاداری، تعدی به مقدسات دینی به ویژه قرآن کریم را محکوم کرده و خواستار جرم انگاری آن شوند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، صدها تن از مسلمانان وفادار به اهل بیت علیهم السلام در لندن، پایتخت انگلیس، در پاسخ به ندای امام حسین (علیه السلام) و در اعتراض به تعدی به مقدسات دینی، قرآن کریم را بالای سرشان بردند و برای بزرگداشت روز عاشورا به راهپیمایی برخاستند.

مراسم امروز از ساعت 12 ظهر به وقت لندن از منطقه ماریل آرچ شروع شد.
شورای هیات های حسینی در لندن هر سال دسته های عزاداری حسینی را در روز عاشورا سازماندهی می کند.
در این مراسم پرچم امام حسین (ع) برافراشته می شود که امسال طول آن 120 متر بود، همزمان 20 هزار نسخه از قرآن کریم نیز توسط هزاداران در اعتراض به قرآن سوزی حمل شد.

شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم هایی را حمل می کردند که بر روی آن شعارهای قیام امام حسین علیه اسلام نوشته شده بود آنان در آیین عاشورای حسینی با فریاد یا حسین (علیه السلام)ُ شهادت این امام همام و یاران و اهل بیتش را گرامی داشتند.

دیروز (جمعه) شورای هیات های حسینی در لندن پایتخت انگلیس خواستار اعلام روز دهم محرم (عاشورا) به عنوان یک مناسبت بین المللی شد که آن را روز جهانی حسین علیه السلام در انگلستان و همه کشورهای جهان بنامند.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «روز دهم محرم امسال (روز جهانی حسین علیه‌السلام) در بریتانیا و همه کشورهای جهان نامیده می‌شود. مسلمانان جهان و تمامی مراکز، مؤسسات و مدارس اسلامی در راهپیمایی های روز عاشورا در روز جهانی الحسین شرکت کنند.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها