گزارش العالم | عزاداری روز عاشورا در محله زینبیه استانبول

جمعه 6 مرداد 1402 - 20:58

هزاران نفر در مراسم روز عاشورا در محله زینبیه استانبول گرد آمده اند؛ این مراسم هر سال در چنین روزی در دهم محرم در عزای امام حسین علیه السلام و یارانش برگزار می شود.

العالم - ترکیه

در این روز محله زینبیه سیاه پوش می شود و هزاران تن از شهروندان ترکیه و عرب ها و مسلمانان مقیم این کشور در مراسم ویژه این مناسبت شرکت می کنند و در این مراسم بر پیروی از راه امام حسین(ع) و اندیشه های ایشان تاکید می کنند.

یونس یلدیز، شهروند ترکیه به خبرنگار العالم گفت: امروز، سالروز شهادت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلاست و ما به این مناسبت به محله زینبیه می آییم تا در این مراسم شرکت کنیم و یاد شهدا را گرامی بداریم.

حسیب الجعبری، شهروند پاکستانی مقیم ترکیه هم به خبرنگار العالم گفت: برخی فکر می کنند اسلام می میرد اما اسلام هرگز نمی میرد و ما با بزرگداشت یاد کربلا به همه ثابت می کنیم که اسلام، پیروز می شود. امروز، جمعه مصادف با سالگرد شهادت امام حسین است و عظمت اسلام و مسلمین در این مراسم مذهبی تجلی می یابد.

گولار، شهروند آذربایجانی مقیم ترکیه هم به شبکه العالم گفت: علت آمدن من به اینجا آنهایی هستند که در کربلا به شهادت رسیده اند و محبت اهل بیت(ع) است. من به خاطر همه برادران مظلومم در سراسر جهان به اینجا امده ام تا برای نجات آنها و پیروزی شان بر ظلم دعا کنم.

هیئت ها و دستگاه های دینی و فرهنگی در این محله تمام امکانات خود را برای تامین شرایط میزبانی از شرکت کنندگان در مراسم عاشورا همراه با تامین امنیت برای آنها به کار گرفته اند.

کسانی که در اینجا در محله زینبیه در استانبول جمع شده اند به منظور تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر سید الشهدا برای مقابله با ظلم و طغیان در این مراسم عزاداری شرکت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها