6 کشته در جریان سقوط هواپیما در کانادا

6 کشته در جریان سقوط هواپیما در کانادا
يکشنبه 8 مرداد 1402 - 21:33

یک فروند هواپیمای مسافری کوچک با 6 خدمه به دلایل نامشخص در کانادا سقوط کرد و تلاش برای یافتن اجساد قربانیان این سانحه ادامه دارد.

العالم - آمریکا

سقوط یک فروند هواپیمای کوچک مسافربری در کانادا به مرگ ۶ خدمه و سرنشین آن منجر شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ژئو نیوز» پلیس کانادا روز یکشنبه اعلام کرد که دستکم ۶ نفر از جمله خلبان پس از سقوط یک هواپیمای «پایپر -۳۲» در منطقه کوهستانی «کاناناسکیس» در شهر «کلگری» پس از برخاستن از فرودگاه «اسپرینگ بنک» جان خود را از دست دادند. پایپر پی‌ای-۳۲ یک هواپیمای ساخت شرکت «پایپر ایرکرفت» است.

این هواپیما عازم یک مراسم مذهبی بود که این سانحه اتفاق افتاد. یکی از کارکنان بخش فرودگاهی کانادا گفت که تماس با هواپیما شنبه شب به وقت محلی به طور ناگهانی قطع شد.

لاشه این هواپیما توسط نیروی هوایی کانادا ردیابی شد. تا لحظه گزارش این خبر اجساد سرنشینان این هواپیما پیدا نشده است و مقامات نیز هویت قربانیان را اعلام نکرده‌اند. تحقیقات توسط هیات ایمنی حمل و نقل کانادا برای یافتن علت این حادثه آغاز شده است.

اخیرا نیز یک فروند بالگرد «شینوک-۴۷» نیروی هوایی کانادا با چهار سرنشین در شرق کانادا نزدیک یک پایگاه نظامی سقوط کرد. سقوط این بالگرد واکنش نخست وزیر کانادا را نیز به همراه داشت. بالگرد شینوک-۴۷ نیروی هوایی کانادا در استان «اونتاریو» سقوط کرد.

بیشتر تلفات سوانح هوایی مربوط به هواپیماهای سبک، کشتی‌های هوایی، پاراگلایدر، بالگردهای کوچک و همچنین بالن‌هاست. در اروپا سوانح رخ داده برای هواپیماهای سبک، بیشترین میزان مرگ و میر با ۴۶ نفر در فرانسه رخ داده و پس از آن، آلمان با ثبت ۴۰ کشته در رتبه دوم قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها