تشدید نگرانی‌ها از بحران اعتماد به رژیم صهیونیستی در موساد در بحبوحه اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو

تشدید نگرانی‌ها از بحران اعتماد به رژیم صهیونیستی در موساد در بحبوحه اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو
سه شنبه 10 مرداد 1402 - 10:10

کهنه سربازان جاسوس رژیم صهیونیستی بر سر اصلاحات قضایی با کابینه درگیر بحران اعتماد شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، هفته گذشته، ائتلاف ملی‌گرا-مذهبی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، مرحله نخست اصلاحات قضایی را به تصویب رساند و اختیارات دیوان عالی را برای لغو تصمیم‌های کابینه که «غیر منطقی» تلقی می‌شوند، علی‌رغم ماه‌ها اعتراض صدها هزار صهیونیست، محدود کرد.

همین امر، نارضایتی نیروهای ذخیره در یگان‌های ویژه ارتش و خلبان‌ها را به همراه داشته است. آنها تهدید کرده اند برای انجام وظیفه حاضر نمی‌شوند. حالا این نارضایتی در میان اعضای پیشین موساد نیز دیده می‌شود.

دو افسر پیشین موساد به رویترز گفتند برخی از افسران این نهاد جاسوسی نیز به تظاهرات معترضان پیوسته‌اند. آنها اجازه داده شده است در این اعتراضات مشارکت کنند.
برخی از جاسوسان با‌سابقه، کمک‌های مشاوره‌ای را که پس از بازنشستگی به موساد ارائه می‌کردند، به حالت تعلیق درآورده اند.

بر اساس پیام‌های داخلی که رویترز آنها را مشاهده کرده است، نگرانی‌هایی انگیزشی در داخل موساد در حال ظهور است و برخی در داخل این آژانس به بازنشستگی پیش از موعد فکر می‌کنند.

تصمیم جاسوسان پیشین برای شرکت در تظاهرات، پایه‌های این نهاد قدیمی را به لرزه می‌اندازد؛ ساختاری که به رژیم صهیونیستی کمک کرده است تا با کشورهای عربی در بسیاری از درگیری‌ها مقابله کند. و جنگی در سایه را علیه ایران به راه بیندازد.

رئیس پیشین بخش جمع‌آوری اطلاعات موساد و شاخه ارتباط بین‌المللی آن، در این خصوص گفت: «بسیاری از دوستان و همکاران من که با هم خدمت می‌کردند، احساس می‌کنند آنچه در حال رخ دادن است به قدرت امنیتی اسرائیل آسیب می‌زند.»

گیل، یکی دیگر از کهنه‌سربازان موساد که نام کامل خود را فاش نکرد، نیز می‌گوید: «وقتی در یک عملیات هستید، باید به سیستم ایمان داشته باشید و همه چیزهای دیگر را فراموش کنید. حالا چه کسی می‌گوید که جان خود را به خطر می‌اندازد و شک ندارد که آیا ارزشش را دارد، آن هم با در نظر گرفتن رخدادهای اخیر و با این کابینه؟»

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که نگرانی‌ها در مورد توانایی‌های بازدارندگی رژیم صهیونیستی، مورد توجه دشمنان آن در سراسر خاورمیانه قرار گرفته است و آنها جلساتی را در سطح بالا برای سنجش این آشفتگی و چگونگی استفاده از آن تشکیل داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها