درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه؛ گزارش العالم از تلاش های بی وقفه برای تشکیل کمیته حقیقت یاب

درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه؛ گزارش العالم از تلاش های بی وقفه برای تشکیل کمیته حقیقت یاب
سه شنبه 10 مرداد 1402 - 11:28

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد دومین نشست کمیته اقدام فلسطین و طرف های لبنانی در خصوص درگیری های جاری در اردوگاه عین الحلوه به منظور تشکیل کمیته حقیقت یاب امروز سه شنبه در سفارت فلسطین در بیروت برگزار می شود.

العالم - لبنان

حسین عزالدین، خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد اردوگاه عین الحلوه صبح امروز سه شنبه شاهد آرامشی شکننده همراه با درگیری های پراکنده بود.

آمار غیر نهایی قربانیان درگیری ها این اردوگاه به 11 کشته و 60 مجروح رسیده است؛ این در حالی است که تعداد زخمی های ارتش لبنان در این درگیری ها، 5 نفر اعلام شده است.

خبرنگار العالم به نقل از یک منبع آگاه در جنبش فتح گفت گروه های افراطی در اردوگاه عین الحلوه، آتش بس جاری را نقض می کنند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت اداره امور لبنان دیروز دوشنبه اعلام کرده بود که زمانبندی درگیری فلسطینی های اردوگاه عین الحلوه، آنهم در شرایط منطقه ای و بین المللی کنونی، شک برانگیز است و بخشی از تلاش های تکراری برای تسویه حساب گروه های خارجی در خاک لبنان به شمار می رود.

وی افزود این درگیری ها به چند دلیل مردود شناخته می شوند؛ اول اینکه چنین نشان داده شود که اردوگاه عین الحلوه خارج از کنترل دولت لبنان است؛ این موضوع درست نیست و مستلزم احترام جدی و بی قید و شرط رهبران فلسطینی به حاکمیت لبنان و قوانین مرتبط با این موضوع و رعایت اصول مهمانی است.

وی در ادامه گفت: این درگیری ها به اصل آرمان فلسطین که تا کنون هزاران شهید داده و ملت فلسطین به خاطر آن جانفشانی بزرگی کرده اند، لطمه می زند؛ لذا ما از رهبران فلسطینی می خواهیم برای حفش امنیت و تسلیم کسانی که امنیت لبنان را بازیچه خود کرده اند، با ارتش لبنان همکاری کنند. ما همچنین از ارتش و دستگاه های امنیتی می خواهیم اوضاع در اردوگاه را کنترل کنند زیرا منافع لبنان و امنیت آوارگان فلسطینی، به یک اندازه، این حقیقت را می طلبد.

میقاتی در پایان خاطرنشان کرد که دولت با تصویب استراتژی ملی برای آوارگان فلسطینی، تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع معیشتی آنها به کار گرفته است اما این موضوع مستلزم آن است که گروه های فلسطینی درگیر، به درگیری های مکرر خود پایان دهند.

پربیننده ترین خبرها