سید حسن نصرالله: جوانان غیرتمند خودتان هتاکان به قرآن کریم را به اشد مجازات برسانید/ موضع کشورهای اسلامی در یاری قرآن کریم، ضعیف است/ ایستادگی تا آخرین نفس در راه دین و مقدسات وظیفه همه ماست

سید حسن نصرالله: جوانان غیرتمند خودتان هتاکان به قرآن کریم را به اشد مجازات برسانید/ موضع کشورهای اسلامی در یاری قرآن کریم، ضعیف است/ ایستادگی تا آخرین نفس در راه دین و مقدسات وظیفه همه ماست
سه شنبه 10 مرداد 1402 - 19:18

دبیرکل حزب‌الله لبنان با ستایش مقاومت مردم فلسطین گفت: کسانی که مانع از تعرض به مسجدالاقصی می‌شوند مبارزان مقاومت هستند. آمادگی مبارزان مقاومت در محور مقاومت برای دفاع از این مکان مقدس است که به صهیونیست‌ها اجازه تعرض به مسجدالاقصی را نخواهد داد.

العالم - لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به مناسبت راهپیمایی روز سیزدهم محرم در النبطیه لبنان گفت: از بزرگ‌ترین درس‌های کربلا این است که ما وظیفه داریم تا آخرین نفس در راه دین و مقدسات خود ایستادگی کنیم. این درس تا روز قیامت پابرجاست و در ایستادگی در راه دین هیچ چیز نباید ما را بترساند و بلرزاند.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم در غرب اظهار داشت: فرد جاسوس موساد با هتک حرمت مقدسات اسلامی آن هم با حمایت پلیس سوئد به مقدسات دو میلیارد مسلمان اهانت می کند؛ موضع کشورهای اسلامی در یاری قرآن کریم، ضعیف است.

نصرالله گفت بار دیگر این فرد جنایتکار ملعون در سوئد با حمایت پلیس این کشور، قرآن کریم را سوزاند، این رفتار، چالش شرم آور و ذلت بار برای دو میلیارد مسلمان در جهان است.

وی افزود همچنین با نفاق سوئد، دانمارک و غرب روبرو هستیم، روز گذشته شاهد سستی و ضعف بیشتر کشورهای اسلامی در نشست سازمان همکاری اسلامی بودیم؛ از سازمان همکاری اسلامی، چیزی جز بیانیه محکومیت ندیدیم.

دبیرکل حزب الله گفت اگر این اهانت به یک پادشاه یا امیر یا همسر پادشاه و رئیس هر دولت عربی صورت می‌گرفت، همه موضع می‌گرفتند و سکوت نمی‌کردند، اما بارها قرآن کریم را آتش زده‌اند، اما هیچ یک از این شاهان و امیران دست به تحرکی نزده‌اند.

وی افزود: ای جوانان مسلمان شجاع غیرتمند در جهان، دیگر منتظر ماندن برای اینکه دیگران کاری انجام دهند، هیچ ارزش و معنایی ندارد، شما خودتان باید به مسئولیت خود عمل کرده و قرآن خود را یاری کنید و این متجاوزان را به اشد مجازات برساندید.

دبیرکل حزب الله گفت رخدادهای امروز جهان، نمایانگر این است که انتخاب ما درست بوده است. نه اتحادیه عرب و نه جامعه منافق و دروغگوی بین الملل، هیچکدام از لبنان حمایت نمی‌کنند. تنها چیزی که از لبنان و ملت لبنان و کرامت و حاکمیت آن حمایت و دفاع می‌کند، مقاومت لبنان است. تمامی شواهد این حقیقت را تأیید می‌کنند.

نصرالله افزود: ملت‌های ما هرگاه به انتظار دولت‌ها نشستند، شکست خوردند، اما هرگاه ملت‌های ما خودشان به پا خاستند، پیروزی آفریدند. ما امروزه در مقاومت خود و دفاع از مقدساتمان روی ملت‌هایمان حساب باز کرده‌ایم.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت ما به ملت فلسطین می‌گوییم، منتظر کسی نمانید، فقط بر زور و بازو و توان خود تکیه کنید، بر ملتهای محور مقاومت در منطقه تکیه کنید. از افرادی که در برابر اهانت به قرآن کریم، اینگونه سکوت می‌کنند، هنگام تعدی به مسجدالاقصی چیزی جز بیانیه های محکومیت نخواهید شنید.

وی افزود فقط مقاومین می توانند مانع تعدی به مسجدالاقصی شوند، نیروهای مقاومت در محور مقاومت برای دفاع از این مکان مقدس آماده هستند و هرگز به صهیونیستها اجازه تعدی به این مکان را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: رخ‌دادهای عین‌الحلوه دردناک و ناراحت‌کننده است؛ زیرا در جریان آن کشتار اتفاق افتاده و خانواده‌های ساکنان اردوگاه، مجبور به ترک آن و رفتن به صیدا و مناطق پیرامونی آن شده‌اند. از همگان می‌خواهیم که درگیری‌ها را متوقف کنند و به دادگاه و داوران برای دادرسی مراجعه کنند.

نصرالله افزود: از طرف‌های درگیری در اردوگاه عین‌الحلوه دعوت می‌کنیم که به هرشکل درگیری را متوقف کنند. هرکس می‌تواند نقشی در توقف درگیری‌ها ایفا کند باید اقدام کند.

وی افزود: روز ارتش لبنان را به این نیروها تبریک می‌گوئیم. ما ارتش را یکی از ستون‌های معادله طلایی رویارویی با اسرائیل و ضامن یکپارچگی و ثبات لبنان می‌دانیم.

پربیننده ترین خبرها