اتحادیه اروپا تمام شهروندانش را از نیجر خارج می‌کند

اتحادیه اروپا تمام شهروندانش را از نیجر خارج می‌کند
چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 05:06

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی کودتای نظامی در نیجر، اتحادیه اروپا تمام شهروندان خود را از این کشور آفریقایی خارج می‌کند.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت در پی بحران به وجود آمده در نیجر به دلیل کودتا، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا تمامی شهروندان خود از این کشور را خارج کند.

وی طی پیامی اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم تا تمامی شهروندان اروپایی را به کشورهایشان بازگردانیم و در حال انجام این عملیات هستیم».

بورل گفت که تیم‌های کمک‌های بشردوستانه همچنان در نیجر باقی خواهند ماند تا تاثیرات کودتا بر مردمی که در خطر قرار دارند، کاهش یابد.

نیجر، بعدازظهر روز چهارشنبه هفته گذشته، شاهد کودتایی جدید بود. نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور، «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجر را در کاخ ریاست جمهوری در نیامی تحت محاصره درآوردند.

دو روز بعد از این کودتا، تلویزیون رسمی نیجر، روز جمعه، اعلام کرد که ژنرال «عبدالرحمن تیچیانی» فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور به عنوان رهبر جدید نیجر و رئیس شورای انتقالی این کشور تعیین شده است؛ اقدامی که با مخالفت شدید کشورهای اروپایی به‌ویژه فرانسه همراه شد.

رهبران کودتای نیجر درباره هرگونه مداخله در این کشور هشدار داده اند و در بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواستند که در حمایت از آن‌ها به خیابان‌ها بیایند.

به دنبال صدور این بیانیه‌، هزاران نیجری در حمایت از فرماندهان کودتاچی این کشور به خیابان‌ها آمدند و مقابل سفارت فرانسه در نیامی-پایتخت این کشور- تظاهرات بر پا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها