رئیس امارات با شاه اردن دیدار کرد

رئیس امارات با شاه اردن دیدار کرد
پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 10:53

رئیس امارات متحده عربی در سفری به اردن با شاه این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه به ویژه مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.

العالم - اردن

«محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در سفری به امان با «عبدالله دوم» شاه اردن در کاخ «بسمان الزاهر» دیدار کرد.

دو طرف طی این دیدار روابط دو کشور و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

رئیس امارات و شاه اردن همچنین سازوکار توسعه همکاری راهبردی دو کشور به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای را بررسی کردند.

دو طرف در ادامه بر تداوم هماهنگی و مشورت درباره مسائل دارای اهتمام مشترک برای تحقق منافع دو کشور، خدمت به مسائل کشورهای عربی و تقویت امنیت منطقه و ثبات آن تاکید کردند.

محمد بن زاید نیز اعلام کرد که دو کشور دیدگاه مشترکی درباره تحقق توسعه پایدار و تثبیت صلح و ثبات و شکوفایی ملت‌های منطقه دارند.

عبدالله دوم همچنین از نقش امارات به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در دفاع از مسائل عربی در این شورا تمجید کرد.

در این گفت‌وگوها همچنین تمامی مسائل منطقه‌ای و جهانی که مهم‌ترین آنها مسئله فلسطین است و تلاش برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه بر اساس راه‌حل دو دولتی و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللیبررسی شد.

پس از این گفت‌وگو، بن زاید اردن را ترک کرد و و پادشاه و ولیعهد اردن به همراه مقامات دیگر در فرودگاه نظامی مارکا او را بدرقه کردند.

رئیس جمهور امارات پیش از این روز چهارشنبه برای یک سفر رسمی وارد امان پایتخت اردن شد و ملک عبدالله دوم از وی استقبال کرد.

در مراسم استقبال، «حسین بن عبدالله الثانی» ولیعهد اردن و «بشر الخصاونه» نخست وزیر و «ایمن الصفدی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و تعداد دیگری از مسئولان اردنی حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها