رئیس جمهور ترکیه با رئیس امارات دیدار کرد

رئیس جمهور ترکیه با رئیس امارات دیدار کرد
پنج‌شنبه 29 تير 1402 - 09:56

رئیس جمهور ترکیه که در سفر منطقه ای خود به امارات عزیمت کرده است، با رئیس این کشور دیدار و درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای دو کشور گفت‌وگو کرد.

العالم ـ آسیا

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پایان سفر منطقه‌ای خود پس از عربستان و قطر به ابوظبی رفت و با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات دیدار کرد.

رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه نیز در سفری به دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و درباره پاره‌ای از پرونده‌ها از جمله روابط دوجانبه و شراکت راهبردی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه و شمار دیگری از وزرای این کشور از جمله وزیر انرژی و منابع طبیعی، وزیر دفاع، صنایع و فنآوری، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه و رئیس اداره ارتباطات دفتر ریاست جمهوری این کشور، اردوغان را در این سفر همراهی می‌کردند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، بن زاید در این خصوص در حساب توئیتری خود نوشت: «از دیدار با رئیس جمهور ترکیه در ابوظبی خرسند شدم و در این دیدار تقویت روابط دوجانبه، تقویت همکاری اقتصادی و توسعه‌ای بین امارات و ترکیه و اهمیت ایجاد تحولات مثبت در منطقه در راستای حمایت از صلح، ثابت و شکوفایی و تأمین منافع ملت‌ها بررسی شد».

حدود یک ماه پیش نیز بن زاید در سفری به ترکیه با اردوغان دیدار کرده بود.

به گزارش فارس، در این دیدار همچنین چندین توافقنامه مشترک به ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار امضا شد و همچنین توافق مشترک برای ایجاد «کمیته عالی راهبردی» دو کشور اعلام شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها