«علی باقری» به عمان رفت

«علی باقری» به عمان رفت
پنج‌شنبه 12 مرداد 1402 - 14:01

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به مسقط با همتای عمانی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

العالم - ایران

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه در مسقط با «شیخ خلیفه بن علی الحارثی» معاون سیاسی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز حضور داشت و معاونان وزرای خارجه درباره مناسبات دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز اواخر خرداد ماه در سفر به چهار کشور حوزه خلیج فارس و در دومین مقصد این سفر به عمان رفت و بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز ۲۶ تیر ماه در سفری از پیش اعلام نشده سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگوهای مفصلی داشت.

علی باقری چندی پیش هم به قطر سفر و با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق پیش از این از سفر یک هیأت از بانک مرکزی و تجارت عراق به عمان خبر داده بود که درباره تحویل بدهی ایران به عمان با آمریکا هماهنگی کند. وی در این خصوص اعلام کرد: «در دولت کنونی عراق، یک میلیارد و ۸۴۲ میلیون یورو از بدهی به ایران بابت خرید گاز پرداخت شده است» و افزود: کار با طرف آمریکایی برای پرداخت مابقی بدهی گاز ایران همچنان ادامه دارد.

علی باقری اواسط تیر ماه سفری به بغداد داشت و با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌‌وگو کرد. در این دیدار، روابط دوجانبه و اهمیت تقویت و نهادینه سازی آن در زمینه‌های گوناگون مورد تأکید قرار گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها