آلمان: ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین در اولویت ما نیست

آلمان: ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین در اولویت ما نیست
جمعه 13 مرداد 1402 - 01:54

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان پنجشنبه شب بار دیگر ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین را رد کرد و گفت که در حال حاضر این موضوع، اولویت اصلی ما نیست.

العالم-اروپا

اوکراین در اواخر ماه مه از آلمان درخواست کرد موشک‌های کروز هوا به زمین تاروس با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر را در اختیار کی‌یف قرار دهد اما برلین تاکنون و برای بار دوم این درخواست را رد کرده است.

پیستوریوس در جریان بازدید از یک تیپ پیاده نظام کوهستانی ارتش آلمان در بایرن، گفت: ما همچنان معتقدیم که موضوع ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اولویت اصلی ما در حال حاضر نیست.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی‌ها در مورد ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین واضح است، افزود: متحدان آمریکایی ما نیز این موشک‌های کروز را به اوکراین نمی‌دهند.

به نوشته تارنمای دیفنس پست، پس از مدتی شک و تردید در آغاز کار، در حال حاضر آلمان به شدت حمایت خود از اوکراین را افزایش داده و اکنون دومین تامین کننده بزرگ کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف پس از ایالات متحده است.

با این وجود، برلین نیز مانند واشنگتن با ارسال سلاح‌های دوربرد به کی‌یف که می‌تواند به داخل روسیه (که مجهز به سلاح هسته‌ای است) برسد، مخالف و معتقد است که در صورت شلیک این موشک‌ها از سوی اوکراین به داخل خاک روسیه، درگیری که با حمله مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، می‌تواند به شدت گسترش پیدا کند.

پیستوریوس با اشاره به اینکه آلمان در ارسال تسلیحات دفاع هوایی، پشتیبانی آموزشی، مهندسی و خودروهای زرهی به اوکراین نقش پیشرو را در میان متحدان غربی کی‌یف ایفا می‌کند، یادآور شد: در بحث حمایت و پشتیبانی از اوکراین، اولویت اصلی ما ارسال این قبیل تسلیحات برای آنها است.

از سوی دیگر فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که در تامین موشک‌های اسکالپ/سایه طوفان به اوکراین که بیش از ۲۵۰ کیلومتر بُرد دارند، به انگلیس می‌پیوندد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها