ادامه اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک

ادامه اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک
جمعه 13 مرداد 1402 - 02:29

در ادامه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم، یک گروه افراطی در دانمارک و یک زن در سوئد، امروز این کتاب آسمانی را آتش زدند.

العالم-اروپا

در راستای ادامه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم، یک گروه دانمارکی ضد اسلام، امروز پنجشنبه جنایت جدیدی مرتکب شد و اعضای آن، قرآن مجید را آتش زدند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم گزارش داد، گروه افراطی موسوم به «ملی‌گرایان دانمارک» در برابر سفارتهای ترکیه، عراق، مصر، عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، این اقدام شنیع را انجام دادند.

پیش از این، «سلوان مومیکا» ۳۷ ساله شهروند سوئدی - عراقی با حمایت پلیس سوئد در هفتم تیر ماه اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد و ۲۹ تیر ماه و برای دومین بار این اقدام هتاکانه را مجددا تکرار کرد.

در ادامه این اهانت‌های سریالی، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک در اقدامی توهین‌آمیز یک روز بعد و در ۳۰ تیرماه نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک سوزاند و این اقدام هتاکانه در دانمارک روز دوشنبه دوم مرداد ماه و همچنین سه‌شنبه سوم مرداد ماه نیز تکرار شد.

نهم مرداد ماه نیز بار دیگر این تبعه سوئدی - عراقی به همراه شخص دیگری اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در مقابل پارلمان سوئد کردند. این اقدام هتاکانه برای سومین بار در یک ماه اخیر در سوئد در حالی صورت گرفت که وزارت امور خارجه سوئد هشتم مرداد ماه در بیانیه‌ای مدعی شد این کشور هرگونه اقدام اسلام‌هراسانه را به شدت رد کرده و هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، توهین‌آمیز بوده و بی‌احترامی به شمار می‌آید.

اعضای گروه افراطی دانمارک، با در دست داشتن پلاکاردهای ضد اسلامی، شعارهای توهین‌آمیزی علیه اسلام و مسلمانان سر دادند و تصاویر آتش زدن قرآن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. مطابق معمول، پلیس دانمارک، این بار هم از این هتاکان حمایت کرد و این جنایت با اقدامات امنیتی آن صورت گرفت.

این گروه همچنین مدعی شد که اهانت به قرآن کریم را در سایر مناطق دانمارک انجام خواهند داد. صبح امروز هم یک زن به نام مرجان بیرامی در منطقه بروما در استکهلم پایتخت سوئد قران را آتش زد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که این زن، این جنایت شنیع را با حمایت کامل پلیس سوئد مرتکب شده است. در پی اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم، روابط این کشورها با کشورهای مسلمان غرب آسیا تیره شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها