سالروز انفجار بندر بیروت؛ واشنگتن می دانست

سالروز انفجار بندر بیروت؛ واشنگتن می دانست
جمعه 13 مرداد 1402 - 12:22

امروز جمعه چهارم اوت ، سالگرد انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ است که به همین  مناسبت چندین هشتگ (انفجار_ بندر بیروت _# سالروز _سرمایه گذاری _ انفجار سید حسن # نصرالله)صبح امروز در لبنان ترند شد.

العالم داغهای مجازی

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیروز پنجشنبه در مراسم یادبود شیخ عفیف النابلسی رحمه الله عالم فقید لبنانی در مجتمع المجتبی در حومه جنوبی بیروت درباره مشکل اصلی منطقه که بیانگر مداخله مفتضحانه آمریکا در همه چیز است، سخنرانی کرد. وی گفت: باید جام خشم را بر شیطان بزرگ - آمریکا – ریخت که ظالم است و حتی از برق رسانی به مردم لبنان جلوگیری می کند.

سید حسن نصرالله با تسلیت به مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت در 4 اگوست 2020 درباره این انفجار گفت: در همان لحظه اول انفجار، برخی شبکه های پلید گفتند حزب الله بندر را منفجر کرده است در حالی که مردم از حوادث بی خبر بودند.

وی افزود: کسی که حقیقت انفجار بندر را پنهان کرد همانی است که این موضوع را سیاسی کرد و دلیل واقعی پنهان کردن حقیقت انفجار بندر بیروت این بود که برخی این موضوع را با رویدادهای منطقه ای مرتبط می کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد آمریکایی ها با مداخله شدید و تسلط بر لبنان، ما را به واقعیتی دردناک و فاجعه بار خواهند برد و برخی یعنی همان تلویزیونی که حزب الله را متهم به انفجار بندر کرد،می گوید حوادث عین الحلوه توسط حزب الله ایجاد شده است که سخنی بی اساس است.

وی درباره مداخله آمریکا در منطقه گفت: وقتی درباره ما می گویند محور مقاومت هستیم، افتخار می کنیم، زیرا این بدان معناست که ما برده و ابزار سفارت آمریکا نیستیم، بلکه شرافتمند و آقا هستیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت منابع زیادی وجود دارد که می تواند پول زیادی به خزانه لبنان واریز کند، وقتی می پرسیم چرا این کار را نمی کنید، پاسخ می دهند که سفارت آمریکا این کار را ممنوع کرده است و نمی پذیرد.

وی افزود: اگر در لبنان به دنبال راه حلی هستیم باید از یوغ آمریکا، ذلت و تسلیم شدن در برابر سفارت آمریکا و آمریکایی ها خارج شویم.

اینک مهمترین توئیت هایی را که صبح امروز جمعه در شبکه اجتماعی «تویتر» ترند شده است مانند هشتگ های (# انفجار_بندر_بیروت، #سرمایه_سالروز _انفجار و سید حسن #نصرالله) دنبال می کنیم.

اکانت (الملتقی المقاوم) کلیپی از سخنرانی سید نصرالله را منتشر کرد و در توییتی نوشت:

آنها به دنبال شایعه پراکنی و اتهام زنی هستند و ما اخباری مبنی بر اتهامات دروغ به حزب الله دریافت می کنیم و آخرین نمونه انفجار بندر بود در حالی که مردم در حال جمع آوری اجساد شهدا بودند ما را متهم می کردند که سلاح مقاومت این بندر را منفجر کرده درحالی که موضوع مربوط به غرور و عزت لبنان بود.

حساب کاربری فعال لبنانی (نجوا کسیر ساعد) با هشتگ # انفجار_سرمایه گذاری_سالگردی ، توییتی منتشر کرد که در آن متنی را به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با عنوان (واشنگتن می دانست) نوشته است:

"برخی از دیپلمات های خارجی خانواده های خود را در انفجار بندر بیروت از دست دادند... واشنگتن حداقل از سال 2016 از مواد منفجره در بندر آگاه بود و دیپلمات های خود را ملزم به اقامت در محوطه سفارت آمریکا در عوکر می کرد"

پربیننده ترین خبرها