چرا دشمن بر آتش افروزی در اردوگاه عین الحلوه اصرار می ورزد؟

چرا دشمن بر آتش افروزی در اردوگاه عین الحلوه اصرار می ورزد؟
جمعه 13 مرداد 1402 - 21:00

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیروز پنجشنبه در یک سخنرانی تایید کرد که حزب الله هیچ ارتباطی با وقایع اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در لبنان ندارد و از همه طرف ها خواست تا درگیری ها را متوقف کنند.

العالم کشکول

اردوگاه عین الحلوه که در سال 1948 تأسیس شد، بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان از نظر جمعیت است، بر اساس آمارهای غیررسمی جمعیت آن بیش از 70 هزار نفر است.

این اردوگاه اخیرا شاهد درگیری های مسلحانه بین عناصر جنبش فتح و سازمان جند الشام بود که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر و آواره شدن تعداد قابل توجهی از اهالی آن شد.

کارشناسان معتقدند که هدف از متهم کردن حزب‌الله تلاش دشمن برای ایجاد فتنه داخلی به منظور تحقق توطئه های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه و هدف گرفتن سلاح مقاومت است در حالی که همه می دانند سلاح مقاومت ارمغان آور امنیت، عزت و کرامت برای منطقه و لبنان است.

حوادث عین الحلوه که به کشته شدن شماری از اهالی این اردوگاه و مجروح شدن دهها نفر دیگر شد و به آواره شدن شماری از خانواده ها و ترک اردوگاه منجر شد، یادآور انفجار بندر بیروت است که رسانه های دشمن انگشت اتهام را به سمت حزب الله و سلاح مقاومت نشانه کردند و سلاح مقاومت را عامل وقوع انفجار دانستند.

برخی به دنبال ایجاد اغتشاشات در اردوگاه های فلسطینی هستند تا آنها را به محلس دائمی برای هرج و مرج و ریختن خون فلسطینیان تبدیل کند تا برخی به این اردوگاه ها اتهام تروریستی بودن دهند و اینگونه وانمود کنند که این اردوگاه ها از امنیت و ثبات به دور هستند. حال آنکه اردوگاههای فلسطینی می بایست مکانی برای ایجاد زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی باشد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود گفت: آنچه که در اردوگاه عین الحلوه رخ می دهد بسیار دردناک است. و تبعات آن بسیار ناخوشایند است. دبیر کل حزب الله لبنان از تمام طرف ها در اردوگاه خواست تا درگیری را متوقف کنند و هرکسی که می تواند در توقف این درگیری نقش داشته باشد، حتما به وظیفه خود عمل کند.

می بایست درگیری در اردوگاه عین الحلوه فورا متوقف شود زیرا تبعات آن دامن صیدا و مناطق همجوار آن و جنوب لبنان و سرتاسر لبنان را خواهد گرفت. این درگیری ها نقض آشکار حاکمیت لبنان است و ممکن است باعث ایجاد فتنه در سایر اردوگاههای فلسطینی در لبنان باشد؛ مساله ای که فقط به نفع دشمن صهیونیستی و آمریکاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها