پیش زمینه های درگیری در اردوگاه عین الحلوه در لبنان چه هستند؟

پیش زمینه های درگیری در اردوگاه عین الحلوه در لبنان چه هستند؟
جمعه 13 مرداد 1402 - 14:55

اردوگاه عین الحلوه در لبنان پس از درگیری های خشونت بار بین افراد جنبش فتح و عناصر افراطی، در کانون توجهات سیاسی، نظامی و امنیتی قرار گرفته است.

العالم - نظرکده

علی الفیصل، نایب رئیس شورای ملی فلسطین، گفت نقشه های کابینه افراطی رژیم صهیونیستی در خصوص کوچ اجباری و اخراج ملت فلسطین از سرزمین خود، این ملت را دستخوش تحولات و حوادث سیاسی کرده است.

وی تصریح کرد که تمام اتفاقاتی که در اردوگاه عین الحلوه افتاده است، به موقعیت این اردوگاه و وجود اوارگان فلسطینی در آنجا و امنیت و ثبات لبنان آسیب می زند.

الفیصل خاطرنشان کرد که اتفاقات عین الحلوه، مقاومت در لبنان را با توجه به احتمال وقوع درگیری با رژیم صهیونیستی به چالش می کشد.

وی همچنین تاکید کرد اتفاقات عین الحلوه فقط به نفع رژیم اشغالگر و آمریکاست که قصد دارند فلسطینی ها را از در نقاطی دوردست تر اسکان دهند.

نایب رئیس شورای ملی فلسطین همچنین خاطرنشان کرد که اردوگاه عین الحلوه ویژگی های بسیار خاصی دارد از جمله اینکه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان و کانون حمایت آوارگان فلسطینی از مقاومت لبنان است.

ماجد الزبده، پژوهشگر سیاسی نیز گفت با تأملی در حوادث عین الحلوه، متوجه رازی در زمانبندی این حوادث می شویم.

وی نیز خاطرنشان کرد که درگیری در اردوگاه عین الحلوه، با تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان و نیز تشدید فعالیت های مقاومت فلسطین در کرانه باختری و افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در استان های مختلف فلسطین همزمان شد.

این پژوهشکر سیاسی افزود این حوداث فقط به نفع رژیم صهیونیستی است کما اینکه ادامه آن هم تأثیرات منفی فراوانی بر وحدت ملت و مقاومت فلسطین و روابط بین فلسطین و لبنان و نیز زندگی آوارگان می گذارد.

پربیننده ترین خبرها