گزارش؛ الحاق تجهیزات راهبردی جدید و موشک های هوش مصنوعی به نیروی دریایی سپاه

گزارش؛ الحاق تجهیزات راهبردی جدید و موشک های هوش مصنوعی به نیروی دریایی سپاه
شنبه 14 مرداد 1402 - 19:11

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از ارائه موشک‌هایی با برد 1000 کیلومتر، پهپادها و سامانه‌های راهبردی جدید برای پوشش جنگ الکترونیک به نیروی دریایی خود خبر داد و فرماندهان ارشد این نیرو نیز تأکید کردند که در سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید از هوش مصنوعی استفاده شده است.

العالم ایران ـ‌ سیاسی

به گزارش خبرنگار العالم، چند روز پس از برگزاری رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره بوموسی، با هدف دفاع از جزایر ایرانی و خلیج فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سامانه‌های راهبردی جدید به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیکی افزوده شد.خبری که پیام های متعددی در خود داشت.

موشک های هوش مصنوعیسردار سلامی گفت: ساختار اساسی توان دفاعی ما کاملاً محرمانه است. دشمن می خواست با تحریم تحمیلی جلوی پیشرفت ما را بگیرد... به جای اینکه حضور دشمن برای ما تهدید باشد، برای ما فرصت ایجاد کرد و باعث شد توان دفاعی و نظامی ما تقویت شود.

صدها موشک کروز و بالستیک با برد 300 تا 1000 کیلومتر، انواع پهپادها با ماموریت های مختلف شناسایی، اطلاعاتی، تدافعی با تجهیزات جنگ الکترونیک و رادارها به توانمندی های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزوده می شود.

دریادار علیرضا تکسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: با الحاق این تجهیزات راهبردی و دفاعی، نیروی دریایی سپاه توانست گام مهم و موثری در ارتقای سطح توان رزمی دریایی خود بردارد.

کارشناسان نظامی می گویند از جمله مزایای موشک های جدید و بالستیک افزایش برد، کاهش زمان تسلیح و شلیک، امکان دور زدن سیستم های جنگ الکترونیک دشمن و از همه مهمتر تغییر اهداف پس از شلیک با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پیامی روشن به نیروهای غربی حاضر در منطقه اعلام کرده است که در حال تقویت توان خود در آب های خلیج فارس است و در عین حال پیامی اطمینان بخش برای کشورهای همسایه و اسلامی ارسال کرده است.

پربیننده ترین خبرها