۱۱ پایگاه نظامی اوکراین تحت کنترل روسیه درآمد

۱۱ پایگاه نظامی اوکراین تحت کنترل روسیه درآمد
شنبه 14 مرداد 1402 - 18:24

ارتش روسیه در جریان عملیات نظامی، شهرکی در محور لوهانسک را آزاد کرد و ۱۱ پایگاه نیروهای مسلح اوکراین را در اختیار گرفت.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه منطقه مسکونی «نووسیلوفسکوئه» در محور کوپیانسک (لوهانسک) را آزاد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در محور کوپیانسک، شهرک نووسیلوفسکوئه جمهوری خلق لوهانسک از طریق اقدامات شایسته و حرفه‌ای یگان گروه غرب آزاد شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که ارتش روسیه در حین حمله به منطقه وسیعی از لوهانسک، موقعیت خود را در خط مقدم مناطق اولشانا و پرشاتراونیو منطقه خارکیف بهبود بخشیدند.

بر اساس این گزارش، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اوایل هفته اعلام کرد که ارشت روسیه، ایستگاه قطار «مولچانوفکا» در محور کوپیانسک و روستاهای کووالفکا و سرگیفکا در محور کراسنولیمانسکی را آزاد کردند.

طبق این گزارش، نیروهای روس در محور کوپیانسک با موفقیت سه ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی سینکوفکا، زاگورویکوفکا و برستووی در منطقه خارکیف را دفع کردند و همچنین مرکز تجمع نیروها و تجهیزات ارتش اوکراین را نیز هدف قرار دادند.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، خسارات ارتش اوکراین شامل کشته شدن 140 نیروی نظامی، دو خودروی زرهی، سه خودرو، هویتزرهای کراب ساخت لهستان و... می‌شود.

بر اساس این گزارش، در محور دونتسک، یگان گروه جنوب، به همراه توپخانه و هوانوردی روسیه با موفقیت حملات ارتش اوکراین، در نزدیکی بلوگروفکا، آودیوکا و استارومیخایلوفکا در جمهوری خلق دونتسک را دفاع کردند و مرکز تجمع نیروهای انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در شهرک‌های بوگدانوفکا، کلشچیفکا، لاستوچیکنو، مارینکا و کراسنوگوروفکا در دونتسک را نیز هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، در عملیات فوق در دونتسک، ارتش اوکراین 230 پرسنل نظامی، چهار خودروی زرهی، سه خودرو و هویتزرهای کراب ساخت لهستان و ... را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای گروه «مرکز» با حملات توپخانه و هوانوردی با موفقیت سه حمله گروههای تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه سربریانسکی دفع کردند و نیروهای روس مرکز تجمع نیروهای انسانی و تجهیزات اوکراین در شهرک‌های در نزدیکی شهرک‌های نوووگورووکا، نوسکویه و چرونایا دیبرووا در لوهانسک هدف قرار دادند و بیش از یکصد پرسنل نظامی اوکراین، سه خودروی نظامی، دو خودرو و هویتزرهای دی-30 و ...منهدم شد.

عملیات موفقیت‌آمیز روسیه در حالی پیش می‌رود که ارتش اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی به مواضع روسیه در مناطق مختلف به خصوص کریمه را تشدید بخشیده است.

در دور جدیدی از حملات اوکراین علیه روسیه، یک شهپاد اوکراینی یک نفتکش سیگ روسیه را در تنگه کرچ پل کریمه هدف قرار داد که در نتیجه آسیب هایی به بدنه و موتورخانه این نفتکش وارد شد.

به گزارش فارس، رسانه‌های روسیه تصاویری از نبرد ارتش روسیه در محور کوپیانسکی را منتشر کردند که طی این عملیات شهرک نووسلوفسکایا در لوهانسک آزاد شد. بنا بر گزارش اسپوتنیک در این نبرد، ارتش روسیه ۱۱ پایگاه نیروهای مسلح اوکراین را در اختیار گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها