دریای سیاه؛ حمله به کشتی های تجاری و میدان نبرد جدید روسیه و اوکراین

شنبه 14 مرداد 1402 - 19:42

پس از خروج روسیه از توافقنامه صادرات غلات، دریای سیاه به میدان نبرد جدید میان روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

العالم - اروپا

رسانه‌های روسیه امروز (شنبه) به نقل از آژانس فدرال حمل‌ونقل دریایی این کشور اعلام کردند که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین، یک نفتکش SIG روسیه حامل مواد سوختی در دریای سیاه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه آسیب دیده است. به نظر می رسد که این تهدیدی برای کشتی های غیرنظامی در منطقه است که در صورت مشکوک به حمایت از روسیه ممکن است هدف قرار گیرند.

مرکز هماهنگی نجات دریایی منطقه نووروسیسک روسیه به تاس گفت: موتورخانه این نفتکش آسیب دید اما آسیب‌دیدگی زیاد نیست. بر اساس این گزارش، خدمه این نفتکش سالم هستند و آسیبی ندیده‌اند. رویترز گزارش داد که این نفتکش پرچم روسیه را داشت.

تردد روی پلی که کریمه را به روسیه متصل می‌کند، تنها به مدت سه ساعت متوقف شد، زیرا تصور می‌شد که صداهای انفجار ناشی از هدف قرار دادن نفتکش با حمله به پل مرتبط است.

اولگ کریوچکوف مشاور رئیس منطقه کریمه که توسط روسیه منصوب شده است، گفت که ساکنان کرچ صدای انفجار شنیده‌اند اما این صدا ارتباطی به پل کریمه ندارد.

منابع اوکراینی این حمله را یک عملیات ویژه توصیف کردند. رئیس سرویس امنیت اوکراین گفت: آنچه که برای کشتی‌های روسی و پل کریمه روی می‌دهد، گامی منطقی و مؤثر در قبال دشمن است، با توجه به اینکه روس‌ها اگر می‌خواهند جلوی حملات علیه خود را بگیرند، باید آب‌های سرزمینی اوکراین را ترک کنند.

با وجود اعلام مسکو مبنی بر خنثی کردن حمله قایق های بدون سرنشین به بندر نووروسیسک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از سرویس امنیت کشورش برای کشاندن جنگ به روسیه تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها