مخالفت گسترده مردم بحرین با اقدام آل‌خلیفه در جذب پزشکان صهیونیست

مخالفت گسترده مردم بحرین با اقدام آل‌خلیفه در جذب پزشکان صهیونیست
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 15:28

بحرین مشتاقانه منتظر جذب پزشکان اسرائیلی به بیمارستان های خود است؛ این اقدام به طور گسترده توسط مردم  بحرین که مخالف عادی سازی هستند، محکوم شده است.

العالم یک خبر و چند تحلیل

جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین به اخبار پیشنهاد جذب پزشکان رژیم صهیونیستی در بحرین و امارات متحده عربی با حقوق ماهانه معادل سه برابر حقوق آنها در رژیم اشغالی اشاره کرد و آن را غیرعادی توصیف کرد.

الوفاق با عنوان سخاوت حاکمان به رژیم موقت صهیونیستی می رسد گفت: این خبر دو ماه پس از آن منتشر می شود که بیش از سیصد پزشک بیکار بحرینی در جولای گذشته نام خود را در انجمن پزشکی بحرین ثبت کردند.

شهروندان بحرینی افزون بر بحران مسکن و بهداشت در زمینه های مختلفی مانند وخامت شرایط معیشتی و اقتصادی، هزینه های بالای زندگی، افزایش مالیات، افزایش شمار خارجی ها رنج می برند و با این حال منامه تلاش می کند تا به تخلفات خود همچنان ادامه دهد.

الوفاق افزود: مشکلات مردم بحرین ناشی از حماقت حاکمیت، طولانی خواهد شد، زیرا بودجه عمومی برای برآورده کردن خواسته های رژیم و کشورهای بزرگ و سفید کردن پرونده سنگین حقوق بشر هدر خواهند رفت، در حالی که شهروندان از ابتدایی ترین حقوق خود برای یک زندگی شرافتمندانه محروم خواهد شد.

ناظران امور بحرین به نوبه خود این تصمیم را بدخواهانه توصیف کردند و با تاکید بر اینکه این یکی از خطرناک ترین جنبه های عادی سازی است، خاطرنشان کردند عادی سازی سلامتی بسیار خطرناک تر از عادی سازی نظامی، رسانه ای و سیاسی است.

ناظران امور بحرین افزودند: دولت منامه مردم بحرین را تحت فشار قرار خواهد داد تا به جای صحبت با پزشک بیکار بحرینی، با پزشک اسرائیلی صحبت کنند و این موضوع منجر به تشکیل هیئت های بحرینی برای درمان در اسرائیل نیز می شود.

مخالفان سیاسی نیز به نوبه خود با سوال درباره سرنوشت پزشکان و پرستاران و مهاجران بیکار بحرین پس از بسته شدن درها به روی آنها پرسیدند آیا آوردن اسرائیلی ها برای تبدیل بحرین به مستعمره جدید صهیونیستی است ؟

سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین تأکید کردند که دولت بحرین به طور مداوم استانداردهای بین المللی حقوق بشر را با سرکوب سیستماتیک حقوق اساسی، از جمله حق آزادی بیان، نقض کرده است.

این سازمان افزود فعالان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی گفتند که در حال حاضر به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌ از سفر به برخی از کشورهای خلیج فارس از جمله کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی منع شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها