مقام امنیتی صهیونیست: حزب الله از بحران داخلی اسرائیل فرصت سازی کرد

مقام امنیتی صهیونیست: حزب الله از بحران داخلی اسرائیل فرصت سازی کرد
دوشنبه 16 مرداد 1402 - 12:46

رئیس پیشین دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به فرصت سازی حزب الله از بحران داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اقدامات اخیر حزب الله نشان دهنده اعتماد به نفس سید حسن نصرالله دبیرکل آن است.

العالم - فلسطین اشغالی

مائیر بن شبات رئیس پیشین دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" منتشر شد، نسبت به پیامدهای سیاست کابینه این رژیم برای سلطه کامل بر تمام امور که منجر به فلج کردن ارتش صهیونیستی می شود، هشدار داد.

وی در این مقاله از ضعف نیروهای صهیونیستی در جنگ 33 روزه علیه لبنان و همچنین ضعف عملیاتی ارتش این رژیم انتقاد کرد.

شبات با اشاره به پس رفت شدید توان رژیم صهیونیستی و حضور مبارزان حزب الله در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و رصد همیشگی نظامیان و شهرک های صهیونیستی منطقه گفت: سخت است که اوضاع کنونی رژیم صهیونیستی را با اوضاع آن روزها که ۱۷ سال از آن می گذرد، مقایسه نکنیم به ویژه اینکه ما شاهد حضور افراد مسلحی در مرز لبنان (با شمال فلسطین اشغالی) هستیم و آنها بدون هیچ ترسی نگاهشان به سوی شهرک های اسرائیلی دوخته شده است.

رئیس پیشین دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله بحران داخلی رژیم صهیونیستی را به فرصت تبدیل کرده است، تاکید کرد : دستگاه امنیتی اسرائیل می گویند که این افراد مسلح از خط آبی (خطر ترسیم شده سازمان ملل بین لبنان و فلسطین اشغالی) عبور نمی کنند و خطری برای اسرائیل ندارند اما آمارها و تحلیل ها نه تنها منجر به آرامش خاطر ما نمی شود بلکه نشان می دهد که قدرت بازدارندگی اسرائیل هر روز ضعیف تر می شود.

وی اقدامات اخیر حزب الله در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی را به زعم خود "تحریک آمیز" خواند، اما در عین حال اذعان کرد که این اقدامات نشان دهنده اعتماد به نفس سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب است.

بن شبات گفت که سید حسن نصرالله از فرصت بحران داخلی رژیم صهیونیستی به سود خود بهره می برد و می داند که کابینه نتانیاهو درحال حاضر تمایلی به تقابل نظامی ندارد.

وی گفت که اقدامات حزب الله در مرز لبنان با فلسطین اشغالی با این هدف است که نقطه آغاز خوبی قبل از مواجه با رژیم صهیونیستی برای خود پیدا کند تا بتواند برنامه های خود برای نفوذ به داخل شهرک های صهیونیستی را اجرایی کند.

این مقام سابق صهیونیست خاطرنشان کرد که واکنش رژیم صهیونیستی به اقدامات حزب الله تا این لحظه به گونه ای بوده که تنها این حزب را به تداوم اقدامات خود تشویق کرده است.

وی همچنین تاکیدکرد که واکنش رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به بروز جنگ شود؛ حتی اگر دو طرف تمایلی به این امر نداشته باشند بنابراین باید برای جنگ آماده باشیم.

اخیرا رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد که قدرت و استراتژی مقاومت رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: حزب‌الله نمی‌خواهد کشور را اداره کند، بلکه درصدد تزریق قدرت به آن است تا بتواند حقوق خود را به دست آورد و ثروت و منابع خود را حفظ کند.

وی تاکید کرد: مقاومت امروز با قدرتی که دارد، دشمن صهیونیستی را به وحشت می‌اندازد، چراکه بر استراتژی حمله به نقاط ضعف این دشمن تکیه کرده است.

سید هاشم صفی الدین خاطرنشان کرد: نتایجی که امروز در حزب‌الله در سطح قدرت و اعتبار نظامی، علمی و اجتماعی شاهد آن هستیم، نتیجه امروز نیست، بلکه نتیجه یک مسیر ۴۰ ساله است، پس نباید آن را دست کم گرفت.

به گزارش ایرنا، رزیم صهیونیستی هم اکنون با بحران های عمیقی روبرو است که باعث شکاف و دو دستگی در سطح رهبری و توده "اسرائیلی ها" شده است. این گسست و دو دستگی وارد لایه های مختلف رژیم صهیونیستی بویژه ارتش شده و موجب آغاز فرار سرمایه ها، کاهش اعتباری اقتصادی، فرار متخصصان و مهاجرت معکوس "اسرائیلی ها" شده است.

پربیننده ترین خبرها