درخواست وزیر نژادپرست انگلیس برای تحریم سپاه پاسداران؛ از کوزه همان برون تراود که در اوست

درخواست وزیر نژادپرست انگلیس برای تحریم سپاه پاسداران؛ از کوزه همان برون تراود که در اوست
دوشنبه 16 مرداد 1402 - 20:03

خبر: روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلستان خواستار تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و ادعا کرد که "ایران بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی انگلستان" است.

تحلیل:

ـ اولاً نمی توان از شخصی که به گواه انگلیسی ها به خاطر رسوایی های شخصی، سیاسی، قانون شکنی، نژادپرستی و کینه اش نسبت به پناهندگان، فردی بدنام است و حتی اعضای دولت از او تبری جسته و از نخست وزیر خواستند او را برکنار کند، موضعی غیر از این را توقع داشت.

ـ براورمن مدعی است که به اصطلاح "مزدوران ایران سرگرم برنامه ریزی برای کشتن شهروندان انگلیسی از جمله شخصیت های برجسته یهودی در انگلستان هستند"، اما این ادعاها مضحک است، چرا کشوری مانند ایران دست به چنین اقداماتی بزند؟ـ آیا یک کشور بزرگ مانند ایران نیازمند آن است که مانند یک گروه شبه نظامی یا یک سازمان تروریستی عمل کند؟ جز اینکه براورمن می خواهد برای خدمت به راستگرایان نژادپرست و لابی های صهیونیستی در انگلستان وجهه ایران را مخدوش کند.

ـ اگر ایران آنطور که براورمن نژادپرست راستگرای افراطی ادعا می کند عمل می کرد، می بایست انتقام بیش از 17000 مقام و شهروند ایرانی را می گرفت که توسط گروهک تروریستی منافقین که امثال براورمن از آن حمایت می کند، کشته شدند. این در حالی است که ایران هنوز از مقامات قضایی در جهان غرب که مدعی عدالت هستند و شعار آزادی بشر را مطرح می کنند، اجرای عدالت درباره این گروهک و محاکمه و مجازات آنان را خواستار است.

ـ جای تعجب نیست که چنین شخصیتی خواهان تحریم سپاه باشد، از کوزه همان برون تراود که در اوست، شخصی که به مواضع خصمانه و نژادپرستانه علیه مهاجرین به ویژه مسلمانان و برنامه ریزی برای انتقال آنان از انگلستان به آفریقا مشهور است. این در حالی است که او اصالتاً هندی است و پدر و مادرش از طریق کنیا و موریس به خاطر فرار از ناامنی وارد انگلستان شدندـ او سال گذشته در اظهاراتی جنجالی گفت که آرزویش دیدن پرواز هواپیمای حاوی پناهجویان به روآنداست و اینکه به خاطر تحقق این آرزو خواهد جنگید.

ـ براورمن همچنین با طوفانی از انتقادها پس از اظهاراتش مواجه شد که در آن گفته بود کشورش در معرض "هجوم مهاجران" قرار گرفته است، اظهاراتی که بسیاری آن را نژادپرستانه توصیف کردند و باعث شد برخی از وزرای دولت انگلستان به سبب این اظهارات تکان دهنده و بی سابقه، از براورمن تبری بجویند.

ـ کسانی که با شخصیت براورمن آشنا هستند، او را بدتر از وزیر بدنام سابق یعنی "پریتی پتل" توصیف می کنند که به گفته کارشناسان هر دو دارای ایدئولوژی ملی گرای هندو هستند که با بساری از عقاید و از جمله اسلام خصومت دارد، به همین علت براورمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به مسلمانان بهره برداری می کند. به ویژه اظهارات وقیحانه او که مردان پاکستانی تبار انگلستان را به دست داشتن در استثمار جنسی زنان و کودکان متهم کرد که کارشناسان آن را تحریک علنی علیه انگلیسی های پاکستانی تبار دانستند.

ـ واضح است که دعوت براورمن برای تحریم سپاه پاسداران به خاطر پدیدار شدن قدرت بازدارندگی این نیرو در رزمایش اخیر در خلیج فارس است که باعث شد آمریکا به بهانه حفاظت از دریانوردی بین المللی نیروهای بیشتری به منطقه اعزام کند، به ویژه که آمریکا از عادی شدن روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ناامید شده و این علاوه بر فشارهایش در سطوح سیاسی، اقتصادی و تهدیدات نظامی علیه لبنان است. و هدف از تمام این اقدامات، تیره کردن روابط ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است به ویژه پس از نزدیکی ایران و عربستان، بروز هرج و مرج در رژیم صهیونیستی و اتخاذ سیاست های مستقل از آمریکا از سوی کشورهای منطقه برای حفظ منافع و ثروت های منطقه است، بنابراین آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی، برای تحقق اهدافشان در منطقه مجبور به تنش آفرینی هستند، هدف هایی که مبتنی بر ایجاد هرج و مرج، رقابت، نزاع و بحران آفرینی است.

پربیننده ترین خبرها