بزرگداشت روز ملی خبرنگار؛

گزارش العالم از "ایران قوی، با خبرنگاران امید آفرین "

گزارش العالم از
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 22:06

همزمان با فرارسیدن روز ملی خبرنگار، نشست هم اندیشی "ایران قوی با خبرنگاران امیدآفرین" در تهران به منظور تجلیل از خبرنگاران با حضور مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و با سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

العالمایران ـ سیاسی

به گزارش خبرنگار العالم، "ایران قوی، با خبرنگاران امید آفرین " عنوان همایش تجلیل از خبرنگاران در تهران بود. کنفرانسی با محوریت نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و آموزش مردم و جمع آوری نظرات، اطلاعات و نگرش ها نسبت به یک موضوع خاص، رسانه هایی که اکنون قوی ترین ابزار ارتباطی در جهان نوظهور برای افزایش آگاهی اجتماعی و تاثیر آن بر فرد و جامعه هستند.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در این همایش گفت: دنیای امروز برای کنترل ذهن ها و قلب ها در حال رقابت است و نقش رسانه ها در این روند محوری و تاثیرگذار است. خبرنگاران حقیقت‌ساز هستند و در عرصه‌های مختلف حضور واقعی دارند و عاشقانه و حرفه‌ای برای انتقال پیام‌ها و تصاویر مهم از وقایع کشور، انقلاب و نظام کار می‌کنند.».

روز خبرنگارمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش خاطرنشان کرد: «اکنون با فناوری‌های جدیدی روبرو هستیم که به همه اجازه می‌دهد مخاطبان جهانی را فراتر از مرزها جذب کنند. فضای رسانه‌ای از پیچیدگی‌های گذشته دور شده و به فرآیندی ساده و در دسترس تبدیل شده است».

شرکت کنندگان بر نقش حیاتی رسانه ها در رصد مسائل و مشکلات پیش روی جامعه و نیز بررسی واکنش ها، تعاملات و نظرات مختلف در این موضوعات، تقویت بحث و گفتگو و هدایت افکار عمومی به سمت راه حل های مثبت و سازنده تاکید کردند.

خالد القدومی نماینده حماس در تهران در این نشست به خبرنگار العالم گفت: امروز رسانه ها ، مهم ترین سلاحی هستند که در سطح نخبگان و در سطح فکر و ذهن و جنگ روایت به کار می روند.

امروزه جنگ روایت ها با همه جنگ های خشن و موشک ها که از ابزار اصلی مقاومت هستند، یکسان است.

یکی از راهکارهای دولت ایران ارج نهادن به مقام درخشان خبرنگاران و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع رسانی دقیق و کامل است که در این زمینه از خانواده شهدای رسانه در کنار خبرنگاران خارجی مقیم ایران تجلیل شدند.

حرفه خبرنگاری، حرفه پایبندی به اصول صداقت، راستی آزمایی اخبار و اطلاعات و فعال کردن نقش نظارت بر ارگان ها و نهادهای رسمی و خصوصی جامعه است.

پربیننده ترین خبرها