علت افشای سناریوی ارتش "اسرائیل" برای جنگ با حزب الله در رسانه های این رژیم

علت افشای سناریوی ارتش
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 14:57

رسانه های رژیم صهیونیستی از سناریوی این رژیم برای مقابله احتمالی با حزب الله پرده برداشتند. روزنامه "اسرائیل الیوم" چاپ این رژیم سناریوی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ احتمالی با لبنان و آثار و پیامدهای آن بر زندگی در داخل این رژیم و میزان خطرهای احتمالی آن را تشریح کرد.

العالم - نظرکده

علی حیدر، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت که باید این نکته را در نظر داشت که این سناریو، سناریوی ارتش رژیم صهیونیستی است و یک روزنامه نمی تواند به سادگی و بی دلیل به چنین سناریویی دسترسی داشته باشد؛ مخصوصا که مربوط به نقشه های دستگاه امنیتی این رژیم است.

وی افزود :‌ ارتش ها به خصوص ارتش رژیم صهیونیستی معمولا وقتی که احتمال وقوع درگیری نظامی با طرف مقابل وجود دارد، خودشان به تحلیل ابعاد مختلف این جنگ و نتایج احتمالی آن می پردازند.

این کارشناس ادامه داد :‌ نکته قابل توجه در این گزارش این است که تمرکز این سناریو بر بعد جبهه داخلی و خسارت هایی است که به رژیم اشغالگر وارد خواهد شد. حال این گزارش افشاگرانه از سناریوی جنگی ارتش رژیم اشغالگر به نفع ارتش و فرماندهان و سران سیاسی این رژیم است تا اگر خواستند تصمیم بگیرند که از راه انداختن جنگ در منطقه صرف نظر کنند بتوانند به مردم یا مخالفان خود در داخل بگویند که اگر خواستار جنگ هستید، نتایجش این است.

حسن عبده، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی هم گفته است که انتشار چنین گزارشی در روزنامه ای که سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و جناح راست افراطی این رژیم است و تشریح شدت و میزان خطراتی که جنگ با حزب الله برای این رژیم دارد، (یک هدف را دنبال می کند). حزب الله لبنان می تواند روند زندگی در داخل اراضی اشغالی را به طور کامل مختل کند.

به گفته عبده ، هدف از انتشار این گزارش، ترساندن افکار عمومی "اسرائیل" و ایجاد بهانه و راه فراری برای سیاستمداران این رژیم از جنگ با حزب الله است.

وی می افزاید: این گزارش، راه نجاتی است برای کابینه رژیم صهیونیستی و ائتلاف جناح راست افراطی و حتی صهیونیسم مذهبی؛ چرا که عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به شدت تنزل کرده و اختلافاتی جدی بین ارتش و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم ایجاد شده است و همه شاخص ها حکایت از آن دارند که عملکرد ارتش رژیم اشغالگر، پایین تر از حد انتظار است.

پربیننده ترین خبرها