هشدار واشنگتن درباره سوءاستفاده واگنر از اوضاع نیجر

هشدار واشنگتن درباره سوءاستفاده واگنر از اوضاع نیجر
چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 00:34

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد ممکن است که گروه نظامی واگنر از تحولات اخیر در نیجر سو استفاده کند.

العالم - آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که این کشور هیچ نقش فعالی از گروه نظامی واگنر در کودتای اخیر نیجر نیافته اما ممکن است که این گروه نظامی به دنبال سوء استفاده از وضع آنجا باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت که دیدار «ویکتوریا نولاند» (معاون موقت وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا) در نیجر سخت بوده و واضح نیست آیا سران کودتا، مسیر دیپلماتیک را انتخاب کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که وضعیت در نیجر به حالت قبل بازگشته اما تاکید کرد که با دید واقعیت به تحولات این کشور آفریقایی می‌نگرد.

معاون موقت وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا دوشنبه در سفر به نیجر با برخی از اعضای شورای نظامی این کشور دیدار کرد.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، نولاند در خصوص سفر به نیجر و گفت‌وگو با شورای نظامی این کشور آفریقایی گفت که برای بیش از دو ساعت، با ژنرال «موسی سلائو بارمو» رئیس جدید ستاد مشترک ارتش نیجر و سه سرهنگ گفت‌وگو کرده که این گفت‌وگو «بسیار صریح و در مواقعی بسیار دشوار بوده است».

نولاند عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی محسوب می شود که با اعضای شورای نظامی نیجر دیدار کرده است. سفر وی به «نیامی» پایتخت نیجر، به درخواست «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درست کمتر از دو هفته پس از آن صورت گرفت که گارد ریاست‌جمهوری نیجر، قدرت را به دست گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها