دیدار مقام آمریکایی با رهبران کودتای نظامی در نیجر

دیدار مقام آمریکایی با رهبران کودتای نظامی در نیجر
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 09:18

رهبران کودتای نظامی نیجر ضرب‌ الاجل جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، موسوم به اکواس را درباره تحویل قدرت به رئیس‌جمهور منتخب این کشور نادیده گرفته‌ اند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، ویکتوریا نولاند، معاون وزارت خارجه آمریکا، با رهبران کودتای نظامی نیجر برای پایان دادن به حکومت نظامیان در این کشور گفت‌وگوهایی رودررو انجام داد.

نیروهای گارد ریاست‌جمهوری به رهبری ژنرال عبدالرحمن چیانی چهارم مرداد با بازداشت محمد بازوم، رئیس‌جمهور نیجر، در کاخ ریاست‌جمهوری در این کشور دست به کودتا زدند.

ویکتوریا نولند گفت به مدت دو ساعت با ژنرال موسی سلائو بارمو، رئیس جدید ستاد مشترک ارتش نیجر، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا پیش از خروج از نیجر مذاکرات خود را با رهبران کودتا «بسیار صریح و در مواقعی بسیار دشوار» توصیف کرد.

ویکتوریا نولند افزود : به رهبران کودتا «گزینه‌هایی» برای خروج از بحران و بازگرداندن روابط دیپلماتیک نیجر با ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی، ارائه کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که درخواست‌های او از مقامات نظامی نیجر برای دیدار با ژنرال عبدالرحمن چیانی، یا محمد بازوم، رئیس‌جمهور منتخب بازداشت شده، بدون پاسخ ماند.

این در حالی است که محمد بازوم به رغم بازداشت با مقام‌های آمریکایی پیشتر تلفنی صحبت کرده است.

پیشتر گزارش‌هایی در خصوص درخواست کمک نظامیان نیجر از گروه روسی واگنر منتشر شده بود.

این مقام آمریکایی در حالی به منطقه سفر کرده است که رهبران کودتای نظامی نیجر ضرب‌الاجل جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، موسوم به اکواس، را درباره تحویل قدرت به محمد بازوم، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، نادیده گرفتند.
گروه اکواس که متشکل از ۱۵ کشور است ، قرار است جهت اعمال فشار دیپلماتیک علیه رهبران نظامی نیجر نشستی را در روز پنجشنبه در ابوجا٬ پایتخت نیجریه٬ برگزار کند.

پربیننده ترین خبرها