گفت‌وگوی هنیه و عباس به منظور پیگیری پرونده وحدت و آشتی ملی

گفت‌وگوی هنیه و عباس به منظور پیگیری پرونده وحدت و آشتی ملی
جمعه 20 مرداد 1402 - 02:59

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه پنجشنبه تلفنی گفت و گو کردند.

العالم-فلسطین اشغالی

خبرگزاری وفا اعلام کرد که این گفت و گوی تلفنی در راستای نشست اخیر رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره و تشکیل کمیته‌ای متشکل از گروه‌های فلسطینی به منظور پیگیری پرونده وحدت و آشتی ملی صورت گرفته است.

نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره ۸ مردادماه بدون صدور بیانیه پایانی مشترک پایان یافت.

رئیس تشکیلات خودگردان در پایان این نشست تشکیل کمیته‌ای متشکل از گروه‌های فلسطینی با هدف پایان دودستگی و ادامه گفت‌وگوها با هدف تحقق وحدت ملی را اعلام کرد.

عباس همچنین در سخنانی در نشست رهبران فلسطینی در قاهره مقاومت مسلحانه را رد و بر گزینه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز تأکید کرد.

از سوی دیگر، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که اولویت و هدف اصلی نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره اتخاذ رویکرد و استراتژی جامع ملی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایت آن علیه ملت فلسطین و دفاع از قدس، مسجد الاقصی و تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی در برابر خطر یهودی‌سازی و دفاع از این سرزمین در برابر توسعه شهرک‌سازی رژیم اشغالگر است.

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی عصر روز 8 مردادماه در شهر علمین مصر برگزار شد. هیأت‌های حماس و فتح قبل از آغاز نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره با هم دیدار کرده بودند.

نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در حالی به ریاست عباس برگزار شد که جنبش جهاد اسلامی پیشتر اعلام کرده بود که در آن حضور نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها