اعطای استوارنامه نخستین سفیر سعودی به تشکیلات خودگردان فلسطین

اعطای استوارنامه نخستین سفیر سعودی به تشکیلات خودگردان فلسطین
شنبه 21 مرداد 1402 - 19:03

نایف بن بندر السدیری به عنوان نخستین سفیر عربستان در رام الله، استوارنامه خود را به مشاور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری فلسطین بعد از ظهر امروز شنبه خبر دادند که عربستان سعودی نخستین سفیر خود را در تشکیلات خودگردان فلسطین تعیین کرده است.

خبرگزاری شهاب گزارش داد که نایف بن بندر السدیری به عنوان سفیر عربستان در رام الله، استوارنامه خود را به مجدی الخالدی مشاور دیپلماتیک محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تقدیم کرده است.

السدیری به عنوان سفیر فوق‌العاده، تام‌الاختیار و غیرمقیم (آکردیته) و سرکنسول سعودی در قدس اشغالی انتخاب شده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که رسانه‌ها و محافل سیاسی این روزها از رایزنی مقامات سعودی و آمریکایی در ارتباط با عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو سخن می‌گویند؛ رایزنی‌هایی که با اصرار سعودی‌ها بر شروط خود وضعیت پیچیده‌ای به خود گرفته است؛ شروطی که صهیونیست‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند.

در این میان یک مقام اسرائیلی گفته، توافق با عربستان سعودی بخوبی در راستای منافع آمریکاست و واشنگتن تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام می‌دهد و چنین توافقی میان اسرائیل و عربستان سعودی برای آمریکا بسیار مهم است، به خصوص در حوزه رقابت با چین و سیطره بر مناطق وسیعی در غرب آسیا حائز اهمیت است..

این مقام اسرائیلی تأکید کرد که تل آویو و واشنگتن با اشتیاق تمام از توافق با عربستان سعودی استقبال می‌کنند؛ او گفت که آمریکایی‌ها برای این توافق می‌جنگند. به ادعای او تل آویو هنوز به طور شفاف نمی‌داند که درخواست‌های آمریکا از اسرائیل برای جلب رضایت سعودی‌ها جهت توافق چیست.

روزنامه صهیونیستی معاریو اما در گزارشی اعلام کرد که مقامات سیاسی در تل‌آویو، تماس‌ها و رایزنی‌های بین آمریکا و عربستان را ناکافی و به دور از نتایج مثبت برای مذاکرات واقعی و پیشرفته ارزیابی می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها