رسانه‌های لبنانی: سفیر سوئد، لبنان را ترک کرد

رسانه‌های لبنانی: سفیر سوئد، لبنان را ترک کرد
جمعه 30 تير 1402 - 21:40

رسانه‌های لبنانی می‌گویند که به دنبال هتک حرمت مجدد قرآن کریم در استکلهم، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت سوئد در بیروت اتخاذ شده و سفیر سوئد، لبنان را ترک کرده است.

العالم - لبنان

وبگاه لبنانی «لیبانون دیبیت»، عصر امروز (جمعه)، خبر داد «آن دیسمور» سفیر سوئد در بیروت، لبنان را ترک کرده است.

شبکه لبنانی «ال‌بی‌سی‌آی»، نیز خبر داد که شماری از نظامیان لبنانی مقابل سفارت سوئد در بیروت و منزل سفیر مستقر شده‌اند و تدابیر امنیتی شدیدی در محل اتخاذ شده است.

در پاسخ به دعوت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، بیروت امروز شاهد تجمع گسترده معترضان خشمگین برای محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد است.

«حسین عز الدین» خبرنگار العالم در بیروت گزارش داد که شرکت کنندگان در راهپیمایی اعلام کردند که حضور در این راهپیمایی بنا به دعوت سید حسن نصرالله است که از جهان اسلام خواسته تا هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کنند. آنها تاکید کردند که این روز، روز همبستگی ادیان و حمایت از آن است.

پلیس سوئد که در هفته‌های گذشته مجوز برگزاری تجمعی برای هتک حرمت قرآن کریم را صادر کرده بود، علی‌رغم اعتراض شدید کشورهای اسلامی، بار دیگر روز گذشته برای برگزاری تجمعی جدید به همین منظور مجوز صادر کرد.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی‌الاصل مقیم سوئد که پیشتر اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، پس از دریافت مجوزهای لازم از پلیس سوئد، دیروز بار دیگر، به قرآن کریم اهانت کرد.

به دنبال این اقدام، کشورهای اسلامی سفرا و کاردارهای سوئد را احضار کردند و مراتب شدید اعتراض خود را به آن‌ها اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها