رونمایی از سامانه موشکی «ثارالله»؛ افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت در مقابل اشغالگران

رونمایی از سامانه موشکی «ثارالله»؛ افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت در مقابل اشغالگران
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 12:11

حزب الله لبنان از سامانه موشک هدایت شونده "ثارالله" در رزمایش یگان ضد زره خود رونمایی کرد.

العالم - نظرکده

«سرتیپ هشام جابر» کارشناس نظامی و راهبردی در گفتگو با العالم، رونمایی سامانه موشکی «ثارالله» حزب‌الله را پیامی در زمان مناسب، به ویژه در آستانه سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه دانست.

وی گفت: حزب‌الله معمولاً سلاح‌های خود را برای اشغالگران اسراییلی آشکار نمی‌کند، اما هر از گاهی در زمان های خاص، از سلاح های خاصی برای ایجاد هراس در دل اشغالگران رونمایی می کند.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد: این نوع سلاح یک سکوی ضد زره پیشرفته و مؤثر است که پیش از این روی شانه حمل می شد، این سامانه متشکل از دو پرتابگر با دقت فوق‌العاده در اصابت همزمان اهداف و انهدام آن‌ها و از ویژگی‌های آن انعطاف‌پذیری در جابه‌جایی است.

«احمد الشقاقی»، نویسنده سیاسی اهل فلسطین نیز با اشاره به اینکه اشغالگران صهیونیست نمی‌دانند مقاومت لبنان چه ابزاری برای غافلگیری آنها در اختیار دارند، تاکید کرد: حزب الله سامانه موشکی هدایت شونده «ثارالله» را در آستانه سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه به منظور انتقال پیام‌های سیاسی و افزایش قدرت بازدارندگی رونمایی کرد.

وی تصریح کرد: مقاومت لبنان در نبرد 33 روزه عملکردی افتخارآمیز داشت به همین دلیل انتظار می‌رود که پس از موشک‌های کاتیوشا، فجر و کورنیت، پیشرفت و جهش بزرگی در عملکرد مقاومت حاصل شود.

وی افزود: مقاومت لبنان در سال‌های گذشته تجربیات و موفقیت‌های متعددی کسب کرده و از ابزارهای کیفی برخوردار است که آخرین آن سامانه موشکی هدایت شونده ثار الله است که نیروهای مقاومت از طریق آن سپر دفاعی اشغالگران را که به توانایی استحکامی بالای آن می‌بالند، تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر معتقد است که حزب‌الله دارای پهپادهایی است که می توانند تأسیسات حیاتی و مهمترین آن تأسیسات تولید برق آنها را بمباران کنند که نگرانی اشغالگران را از تعطیل نیروگاه‌ها در نبردهای آینده با مقاومت لبنان افزایش می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها