ائتلاف ۲۰۰ موسسه آمریکایی علیه آپارتاید رژیم صهیونیستی

ائتلاف ۲۰۰ موسسه آمریکایی علیه آپارتاید رژیم صهیونیستی
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 16:18

حدود ۲۰۰ موسسه، تشکل و سازمان آمریکایی در مخالفت با رفتار نژادپرستانه و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ائتلاف تشکیل دادند و اعضای آن درحال افزایش است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، ده ها موسسه، کلیسا و سندیکا آمریکایی به ائتلاف فراگیری تحت عنوان «جامعه خالی از آپارتاید » به منظور مقابله با جنایت های مداوم رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پیوستند.

این ائتلاف بر روی سایت رسمی خود از موسسات خواسته است که درخصوص مقابله با جنایت های رژیم آپارتاید رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین فرهنگ سازی کنند.

آن ها همچنین از تشکل ها ونهادها خواستند که اقداماتی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کنند.

هسته های اولیه این ائتلاف اواخر سال گذشته در آمریکای شمالی و در پی نشست سازمان های حقوق بشری درخصوص جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تشکیل شد.

این ائتلاف اکنون ۲۰۰ سازمان، تشکل و موسسه آمریکایی را شامل می شود.

اعضای این ائتلاف باید تعهد مکتوب مبنی بر مخالفت علنی با انواع نژادپرستی،تعصب و سرکوب از جمله مخالفت با تنفر از اسلام بدهند.

گفته می شود که این ائتلاف با الهام از جنبش مخالفت با آپارتاید که منجر به براندازی این رژیم در آفریقای جنوبی شد، تشکیل شده است.

اخیرا نیز برخی از موسسات و سازمان های حامی ملت فلسطین در آمریکا در کمپینی خواستار تعطیلی تمام جمعیت های حامی رژیم صهیونیستی در نیویورک شدند.

این جمعیت های صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین، حمایت مالی جمع آوری می کنند.

این کمپین که تحت عنوان «نه، با هزینه ما» راه اندازی شده، در حمایت از تصویب پیش نویس قانونی در کنگره ایالت نیویورک است که بر اساس، جمعیت های حامی شهرک سازی رژیم صهیونیستی بسته می شود؛ رژیمی که هر روز جنایت هایی علیه ملت فلسطین مرتکب شده و قوانین بین المللی را به طور آشکار نقض می کند.

حامیان این کمپین قرار است چهار دیدار با سناتور «کریستین گونزالس» و «زهران ممدانی» عضو پارلمان آمریکا که این پیش نویس قانون را مطرح کرده اند، داشته باشند.

آن ها همچنین از نمایندگان ایالت نیویورک خواستند که به این پیش نویس قانون رای بدهند.

به گزارش ایرنا، قرار است حامیان ملت فلسطین در جلسه رای گیری درباره این مصوبه نیز اوایل ماه آینده در ساختمان پارلمان حضور یابند.

پربیننده ترین خبرها