گزارش العالم؛ از تظاهرات علیه نتانیاهو در بیش از 100 منطقه تا حمله به معترضان با آب فاضلاب

گزارش العالم؛ از تظاهرات علیه نتانیاهو در بیش از 100 منطقه تا حمله به معترضان با آب فاضلاب
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 18:22

در بحبوحه افزایش بحران سیاسی، امنیتی و اقتصادی در داخل سرزمین های اشغالی، تظاهرات علیه کابینه افراطی نتانیاهو که از زمان لایحه تغییرات قضایی ادامه دارد، امروز (یکشنبه) نیز به صورت گسترده برگزار شد به طوری که معترضان در بیش از 100 منطقه در سرزمین های اشغالی دست به تظاهرات زدند.

العالمفلسطین

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی گزارش داد: گسترده ترین تظاهرات امروز (یکشنبه) در تل آویو و حیفا تا قدس اشغالی در حال برگزاری است تظاهرکنندگان اصرار کابینه نتانیاهو برای تغییر سیستم قضایی و تبدیل آن به قانون در کنست را محکوم کردند.

تظاهراتبه گزارش خبرنگار العالم، تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی برای 32 امین هفته در اعتراض به طرح تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو ادامه دارد.

محمود فراعین، کارشناس مسائل اسرائیل به خبرنگار العالم گفت: تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو ده ها هفته است که ادامه دارد و مقامات اسرائیلی گاهی به خشونت متوسل می شوند، به عنوان مثال در خیابان ایالون شماره 1 برای جلوگیری از رفتن تظاهرکنندگان به خیابان دست به خشونت زدند و این گواه روشن و صریحی است که کابینه نتانیاهو بسیار ضعیف است و هر لحظه ممکن است کنترل تظاهرات را از دست بدهد که منجر به درگیری با معترضان شود.

به گفته فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم اشغالگر، حوادث و اتفاقات درخیابان های اسراییل از جمله تظاهرات، فاصله چندانی با وضعیت ارتش ندارد، ارتشی که پس از اعتراض علیه کابینه نتانیاهو و پیوستن صدها افسر ذخیره و اعلام توقف خدمت و اطاعت از دستور، در معرض آسیب زدن به کارایی سیستم امنیتی قرار دارد.

ایاد الزعیم، نویسنده وتحلیلگرسیاسی گفت: مساله مهم درکابینه رژیم صهیونیستی حفاظت از نیروی هوایی است با این حال تا زمانی که اعتراضات در رژیم صهیونیستی ادامه دارد، ارتش و یگان های مختلف دچار اختلال می شود.

کابینه رژیم اشغالگر عمداً از زور و خشونت علیه تظاهرکنندگان استفاده می کند و آنها را با باتوم، آب فاضلاب و دستگیری مورد حمله قرار می دهد و علیرغم همه این خشونت ها برپایی تظاهرات هفتگی در مناطق مختلف رژیم صهیونیستی بیانگر عمق شکاف و اختلافات در این رژیم است.

این تظاهرات با توجه به اصرار کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو برای تغییر آنچه به عنوان سیستم قضایی شناخته می شود؛ ادامه دارد و گسترش می یابد، اما به نظر می رسد در دوره آتی اشکال مختلف این تظاهرات برای تحت فشار قرار دادن کابینه تغییر یابد.

پربیننده ترین خبرها