پیام ائتلاف الفتح به آمریکا: از عراق خارج شوید

پیام ائتلاف الفتح به آمریکا: از عراق خارج شوید
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 18:29

ائتلاف الفتح با تایید موفقیت هیات عراقی در ارائه پیام‌های مهم به طرف‌های آمریکایی در سفر به واشنگتن گفت: این هیات در سفر یاد شده طرف آمریکایی را از ضرورت خروج از عراق مطلع کرده است.

العالم - عراق

«حامد الموسوی» از رهبران ائتلاف الفتح عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت: همه نیروهای سیاسی و گروه‌های مقاومت از حاکمیت ملی عراق حمایت می‌کنند و از دولت می‌خواهند که اخراج همه نیروهای خارجی از عراق را نهایی کند.

وی افزود: هیات عراقی به آمریکا اطلاع داد که عراق همچنان به اخراج همه نیروهای نظامی خارجی از این کشور پافشاری می‌کند.

عضو ائتلاف الفتح با اشاره به اینکه آمریکا به تصمیم خود برای پایان دادن به حضور نظامی در عراق اشاره کرده است، افزود: در زمانی که دولت عراق با این تصمیم‌ها مخالف است آمریکا بر حمایت از مستشاران و کارشناسان ائتلاف بین‌المللی اصرار دارد.

در این پیوند «صفا العسام» مستشار نظامی سابق در گفت و گو با المعلومه با اشاره به اینکه این هیات زمینه سفر «محمد شیاع السودانی» به آمریکا را فراهم کرد، اظهار داشت: هیات عراقی باز کردن هرگونه گفت و گو با واشنگتن در مورد درخواست واشنگتن برای انحلال الحشد الشعبی را رد کرده است.

برخی از رسانه‌های عراقی در روزهای اخیر عنوان کرده بودند که مقامات آمریکایی در مذاکرات اخیر با طرف عراقی خواستار انحلال نهاد مردمی الحشد الشعبی در قبال واگذاری تسلیحات پیشرفته به ارتش عراق شدند.

آمریکایی‌ها از آغاز تشکیل سازمان الحشد الشعبی به خاطر نقش این سازمان در مبارزه با گروه تروریستی داعش با این سازمان مخالف بوده اند.

نمایندگان، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی و مردم این کشور بارها بر لزوم پایان حضور نظامی آمریکا در کشورشان تاکید کرده و خواهان احترام کامل به حاکمیت و استقلال آن شده اند.

به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا از سال ۲۰۰۳ به بهانه مبارزه با داعش، عراق را اشغال کرده است. این درحالی است که دولت عراق در ۱۸ آذر سال ۱۴۰۰ به طور رسمی پایان ماموریت نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را در این کشور اعلام کرد اما نظامیان اشغالگر آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها