لهستان پذیرش هزاران مهاجر غیرقانونی را به همه‌پرسی می‌گذارد

لهستان پذیرش هزاران مهاجر غیرقانونی را به همه‌پرسی می‌گذارد
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 07:54

حزب «قانون و عدالت» در سال ۲۰۱۵ نیز با روش استفاده از مسئله‌ مهاجران در کارزار انتخاباتی خود، توانسته بود به قدرت برسد.

العالم ـ اروپا
بنابر گزارش گاردین، نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد حزب او قصد دارد پذیرش «هزاران مهاجر غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا» را که بخشی از برنامه اتحادیه اروپا برای جابه‌جایی مهاجران محسوب می‌شود، به پذیرش شهروندان این کشور در قالب یک همه‌پرسی موکول کند.
انتخابات پارلمانی لهستان روز ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود و حزب محافظه‌کار حاکم بر این کشور مایل است با برگزاری این همه‌پرسی به‌طور هم‌زمان با انتخابات پارلمانی، همچنان در قدرت باقی بماند.
حزب «قانون و عدالت» در سال ۲۰۱۵ نیز با همین تاکتیک استفاده از مسئله‌ مهاجران در کارزار انتخاباتی خود، توانسته بود به قدرت برسد.
ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان با انتشار یک پیام ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد، پرسشی که به همه‌پرسی گذاشته می‌شود این است که «آیا با پذیرش هزاران مهاجر غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا که مکانیسم جابه‌جایی اجباری در مقررات اداری اروپا می‌خواهد به ما تحمیل کند، موافق هستید؟»
لهستان در حال حاضر میزبان بیش از یک میلیون مهاجر مسیحی و سفیدپوست اوکراینی است و با این حال، مقامات این کشور از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند مسلمانان و دیگر مهاجرانی را که فرهنگ متفاوتی از فرهنگ اروپایی دارند، تهدیدی برای هویت فرهنگی لهستان و امنیت این کشور می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها