بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی؛

عملیات تروریستی در اماکن مذهبی مصداق جنایت علیه بشریت است

عملیات تروریستی در اماکن مذهبی مصداق جنایت علیه بشریت است
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 14:00

مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای، با محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ اعلام کرد: انجام عملیات تروریستی در اماکن مقدس مذهبی که همزمان با اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد، هر دو از مصادیق مهم جنایت علیه بشریت است.

العالم - ایران ـ سیاسی

در متن بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی با محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ آمده است: حادثه تروریستی شاهچراغ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران آن آستان ملکوتی شد، اندوه فراوانی را برای ملت بزرگ ایران همراه داشت.

این بیانیه افزود: انجام عملیات تروریستی در اماکن مقدس مذهبی که همزمان با اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و هر دو از مصادیق مهم جنایت علیه بشریت است، پرده از این واقعیت کنار می‌زند که مزدوران تکفیری و تروریستی و حامیان منطقه‌ای و غربی آن به ویژه رژیم جنایتکار صهیونیستی و آمریکا، به هیچ یک از اصول انسانی و دینی پایبند نیستند و از تروریسم به عنوان ابزاری برای نیل به اهداف و منافع خود بهره‌ می برند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: استفاده از ابزار تروریسم به موازات تداوم‌بخشی به منازعات سیاسی، نظامی و امنیتی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در منطقه و جهان اسلام که نقطه محوری سیاست خارجی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا است و در رأس راهبردهای منطقه‌ای و بین‌المللی نظام سلطه قرار دارد، با وجود تحمیل هزینه‌های انسانی و غیرانسانی به مسلمانان و کشورهای اسلامی، قطعاً به تحقق منافع آمریکا و جنایتکاران صهیونیستی منتهی نشده و برعکس باعث انزجار و تنفر همگان از آن‌ها شده است و بی‌تردید خون پاک این شهدا، دامان ننگین آنان را خواهد گرفت.

مجمع جهانی بیداری اسلامی در این بیانیه ضمن تسلیت به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، امت شهیدپرور و شریف ایران و خانواده شهدای عملیات تروریستی شاهچراغ، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی انتظار می‌رود با شناسایی آمران و عاملان این حادثه، با قاطعیت عناصر جنایتکار و تروریست و حامیان آن‌ها را به سزای اعمال شوم‌شان برسانند.

شب گذشته ۲۲ مردادماه‌ (یکشنبه)، حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) علیه‌السلام، بار دیگر در طول یک سال گذشته، مورد حمله تروریستی نیروهای تکفیری قرار گرفت.

یک عامل تکفیری پیش از آغاز برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد که منجر به شهادت یکی از خادمان حرم شد.

در پی این حمله تروریستی، مسئولان امنیتی، انتظامی و درمانی بلافاصله در محل حاضر شده و بررسی ابعاد آن پرداختند و توانستند یکی از عوامل این حادثه تروریستی را دستگیر کنند.

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این حادثه تروریستی از ۹ مجروح حادثه، ۵ نفر به بیمارستان نمازی، یک نفر به بیمارستان شهید رجایی و ۳ نفر به بیمارستان مسلمین منتقل شدند؛ یکی از مصدومان در حین انتقال به بیمارستان، شهید شد و از ۲ مصدوم منتقل شده، یک نفر که دچار شوک قلبی شده بود، بهبود یافت و ساعتی بعد مرخص شد.

سومین مصدوم منتقل شده به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون وضعیت پایداری دارد.

پربیننده ترین خبرها