رمزگشایی از حادثه تروریستی «شاهچراغ»

رمزگشایی از حادثه تروریستی «شاهچراغ»
دوشنبه 23 مرداد 1402 - 15:11

درگیری هایی که در منطقه شاهد آن هستیم، آنگونه که برخی محافل مغرض تبلیغ می کنند، فرقه ای یا قومی نیست بلکه نبرد بین دو اراده است، اراده خواهان حاکمیت اسراییل و اراده دومی که مصمم است در برابر این تلاش ها بایستد.

العالم _ کشکول

اولی اراده ای است که خواهان حاکمیت "اسرائیل" در منطقه و دستیابی به ثروت های آن از طریق نابودی کشورها و تکه تکه کردن ملت های منطقه است و دومی اراده ای که مصمم است در مقابل چنین تلاش هایی بایستد و از فروپاشی و نابودی کشورها و ملت های منطقه جلوگیری کند.

آمريكا، رژيم اسرائيل و دنباله های آنها در منطقه، نماينده اراده اول و ايران و محور مقاومت نماينده اراده دوم هستند.

بر اساس این دیدگاه درباره آنچه در منطقه ما می گذرد، نمی توانیم تحولات و حوادثی را که در عرصه های در هم تنیده آن رخ می دهد، از هم جدا کنیم. جنایتی را که گروه تکفیری «داعش»، دست پروده آمریکا و اسرائیل، روز گذشته در حرم آقا احمد بن موسی الکاظم علیهما السلام در شیراز در جنوب ایران انجام داد و به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد، نمی توان در چارچوب نبرد سنی و شیعه قرار داد هرچند آمریکا، رژيم اسرائيل و دنباله های آنها در منطقه تلاش می کنند اینگونه ترویج کنند زیرا در ایران شیعه، سنی و پیروان مذاهب و ادیان مختلف صدها سال کنار یکدیگر به عنوان برادر و فرزندان یک کشور زندگی کرده اند و چنین درگیری هایی وجود نداشته و ندارد و بهترین گواه آن این است که خون همگان در دفاع از ایران در جنگ صدام ستمگر به هم آمیخته شده، جنگی که او با تشویق، تحریک، تسلیح و حمایت آمریکا و نوکرانش ضد ایران به راه انداخت.

تصادفی نیست که "داعش" مدتی است جان تازه گرفته و به طور قابل توجه در منطقه فعال شده است، زیرا این گروه تکفیری، از ابتدای ماه جاری سه حمله در سوریه انجام داده که سومین حمله از همه خونین‌تر بوده است یعنی هنگامی که اتوبوس حامل سربازان سوری را در دیرالزور هدف قرار داد. این حمله به شهادت و زخمی شدن ده‌ها سرباز سوری منجر شد. این حملات موید تداوم فزاینده حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی آمریکا از تروریست ها است.

همچنین کاملا آشکار است که حملات داعش علیه ارتش سوریه را نمی توان از حملات اسرائیل به آن جدا کرد، بلکه بین آن دو هماهنگی کامل وجود دارد و آمریکا از آنان حمایت کامل می کند. تلاش آمریکا دستیابی به اهدافی است که کاملا برملا و آشکار شده است. این در حالی است که حملات «داعش» و حملات اسرائیل را نمی‌توان از محاصره و تحریم‌های آمریکا علیه سوریه جدا کرد و هم زمان با این حملات، شاهد دزدی نفت و محصولات کشاورزی سوریه توسط آمریکا به عنوان واقعیتی تلخ هستیم.

همچنین آنچه در ایران و سوریه می‌گذرد را نمی‌توان از افزایش گسترده حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ، دریای عمان و تنگه هرمز جدا دانست و همچنین آنچه در عراق اتفاق می افتد، زیرا اطلاعات دریافتی از پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار نشان می دهد که نیروهای آمریکایی قصد دارند هم زمان با رسیدن تجهیزات جنگی به دست آنان در عمق خاک سوریه، به دلایل نامشخصی، نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار را ببندند.

همه این حوادث و اتفاقات به حمله مسلحانه به نیروهای حفاظت از کامیون حزب الله و واژگونی آن در جاده شهر کحاله در لبنان نیز مرتبط است، اتفاقی که به شهادت یکی از اعضای حزب الله منجر شد و هدف از آن ایجاد فتنه ای جدید در این کشور بود تا آتش آن تر و خشک را به نفع "اسرائیل" بسوزاند هرچند آگاهی مقاومت و سرعت عمل ارتش لبنان این فتنه را ناکام گذاشت. کاملا واضح است که همه این اتفاقات برای نجات «اسرائیل» از خطر فروپاشی است.

در چنین شرایطی کشورها و ملت های منطقه باید به هوش باشند که در فتنه آمریکا و اسرائیل گرفتار نشوند و اتحاد و همدلی خود را روز به روز بیشتر کنند.

پربیننده ترین خبرها