تسهیلات جدید دولت عراق برای زائران اربعین

تسهیلات جدید دولت عراق برای زائران اربعین
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 00:33

شورای وزیران دولت عراق روز سه‌شنبه در نشست خود تصمیم گرفت که هزینه صدور ویزا برای زائران کشورهای یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان از ابتدای ماه صفر تا پایان آن رایگان باشد.

العالم - عراق

شورای وزیران عراق روز سه‌شنبه در جلسه خود به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور تصمیمات جدیدی درباره هزینه‌های ویزای ورودی برای زائران اربعین حسینی علیه‌السلام اتخاذ کرد.

بر اساس تصمیم شورای وزیران عراق، هزینه صدور ویزا برای زائران کشورهای یمن، لبنان، پاکستان و افغانستان از ابتدای ماه صفر تا پایان آن رایگان خواهد بود. اربعین حسینی روز بیستم صفر (15 شهریور ماه) خواهد بود.

شهروندان ایرانی و عراقی طی توافق دولت‌های این دو کشور، بدون ویزا و پرداخت هرگونه هزینه‌ای می‌توانند وارد ایران و عراق شوند.

عراق برای پذیرایی از زائران اربعین از اول ماه صفر اعلام آمادگی کرده است. برای این منظور هم نه تنها مرزهای هوایی و فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره، بلکه مرزهای زمینی مشترک با ایران، کویت و سوریه را نیز تجهیز و آماده کرده است.

امسال مرز قائم که مرز مشترک با سوریه است نیز پذیرای زائران اربعین خواهد بود. همچنین در اربعین سال جاری علاوه بر نیروهای امنیتی دولت عراق، نیروهای حشدالشعبی هم برای تأمین امنیت مرزهای زمینی این کشور فعال شده‌اند. مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران به صورت شبانه‌روز فعال است و از ۲۷ مرداد هم‌زمان با اول ماه صفر خدمات حمل و نقل عمومی در خاک عراق توسعه می‌یابد.

پیشتر نیز محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هم در بیانیه‌ای به لزوم تأمین امنیت زائران اربعین و آمادگی استانداری‌های این کشور به منظور پذیرایی از میلیون‌ها زائر در ایام اربعین اشاره کرده است.

شعار اربعین امسال از سوی دولت ایران و عراق «حیاتنا الحسین» انتخاب شده است و نه تنها در شهرهای زیارتی بلکه در مسیر زائران نیز قرار است پوسترهایی با این شعار نصب شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها