سوریه خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد

سوریه خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 01:13

وزیر دفاع سوریه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مهم‌ترین عامل تهدید علیه امنیت منطقه و ثبات آن است، خواستار مجازات این رژیم شد.

العالم - سوریه

سرتیپ «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه تأکید کرد که سوریه، عراق، لیبی و لبنان بیش از ۱۲ سال است که از تجاوزات و تروریسم رنج می‌برند.

سرتیپ عباس این سخنان را در یازدهمین دور کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو بیان کرد و گفت: «یکی از چالش‌ها و تهدیداتی که سوریه با آن مواجه است، اشغالگری بیگانگان است و بخش‌های زیادی از تعدادی از کشورها تحت اشغال است که توان دولت مورد هدف را تضعیف می‌کنند به خصوص اینکه نیروهای ائتلاف آمریکایی-غربی مناطق مهمی از سوریه را تحت اشغال خود درآورده و ثروت سوریه را به سرقت می‌برند».

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، وزیر دفاع این کشور همچنین گفت که چالش بزرگ دیگر، اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و درد و رنج ملت آن است که از بیش از ۷۰ سال قبل ادامه دارد و این رژیم مهم‌ترین عامل تهدید علیه امنیت منطقه غرب آسیا و ثبات آن و شریک اصلی آمریکا در تجاوزات این کشور علیه منطقه به بهانه حفظ امنیت آن است».

سرتیپ عباس همچنین گفت که از دیگر چالش‌ها و تهدیدات علیه سوریه، رقابت تسلیحاتی و عدم تعادل آن به ویژه در سایه پیشرفت‌های فنی و اقدامات پیشگیرانه کشورها برای حمایت از امنیت ملی خود است.

وزیر دفاع سوریه همچنین از جامعه جهانی خواست تا جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن در اراضی اشغالی فلسطین را بگیرد و این رژیم را به دلیل تجاوزات مستمر به ویژه علیه سوریه، مجازات کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها