اوکراین: خاک خود را فدای عضویت در ناتو نمی‌کنیم

اوکراین: خاک خود را فدای عضویت در ناتو نمی‌کنیم
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 02:39

مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور هرگز خاک خود را فدای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی نخواهد کرد.

العالم - اروپا

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس دفتر «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه به گزارش برخی رسانه‌ها درباره پیشنهاد رئیس دفتر دبیر کل ناتو به اوکراین برای صرفنظر از بخشی از خاک خود در مقابل پیوستن به ناتو واکنش نشان داد.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تاکید کرد که اوکراین خاک خود را فدای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی نخواهد کرد.

روز سه‌شنبه دفتر دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی در سخنانی این احتمال را رد نکرده بود در صورتی که اوکراین با انتقال بخشی از سرزمین‌های خود به روسیه موافقت کند، می‌تواند عضویت در ناتو را بدست بیاورد.

پودولیاک در ادامه پیام خود نوشت که مقامات ناتو باید درباره ارسال سریعتر تسلیحات به اوکراین و نه درباره چشم پوشی از خاک اوکراین دربرابر مسکو صحبت کنند.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه نیز هشدار داد اوکراین برای آنکه به پیمان آتلانتیک شمالی بپیوندد باید از کی‌یف، پایتخت خود چشم پوشی کند.

وی در پیامی در صفحه خود در تلگرام نوشت: «ایده جدیدی برای اوکراین از سوی دفتر پیمان آتلانتیک شمالی مطرح شده است، اوکراین در صورتی که از سرزمین‌های مورد اختلاف چشم پوشی کند می‌تواند به ناتو بپیوندد. ایده جذابی به نظر می‌رسد، اما تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که تمامی سرزمین‌های اوکراین مورد بحث است و در صورتی که مقامات اوکراینی به دنبال پیوستن به ناتو باشند باید از خود کی‌یف، که پایتخت روسیه قدیم بوده چشم پوشی کنند و پایتخت خود را به لویو انتقال دهند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها