وزیر خارجه ایتالیا: ترور معمر قذافی اشتباه بزرگی بود!

وزیر خارجه ایتالیا: ترور معمر قذافی اشتباه بزرگی بود!
پنج‌شنبه 26 مرداد 1402 - 00:50

وزیر امور خارجه ایتالیا، ترور معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 را «اشتباه بزرگی» دانست و گفت که این اقدام به بی ثباتی سیاسی در لیبی و سراسر آفریقا منجر شد.

العالم-اروپا

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا روز چهارشنبه در سخنانی در واکنش به تحولات لیبی و ادامه درگیری‌ها در طرابلس گفت: «ترور قذافی اشتباه بزرگی بود. او شاید قهرمان دموکراسی نبود، اما با مرگ او بی ثباتی در لیبی و آفریقا حاکم شد».

وزیر خارجه ایتالیا پیشتر اعلام کرده بود که دولت از نزدیک وضعیت طرابلس را که در آن درگیری بین گروه های مسلح رخ داده است، زیر نظر دارد.

درگیری‌ها میان دو گروه مسلح وابسته به دولت وحدت ملی و شورای ریاستی لیبی در طرابلس، پایتخت این کشور از صبح سه‌شنبه آغاز شده است.

این درگیری‌ها به دنبال بازداشت «محمود حمزه» فرمانده تیپ ۴۴۴ وابسته به دولت وحدت ملی به دست نیروهای مسلح گروه وابسته به شورای ریاستی از سر گرفته شد.

سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریسم-وابسته به شورای ریاستی لیبی-، سرهنگ محمود حمزه فرمانده تیپ ۴۴۴ را در فرودگاه «معیتیقه» در حالی که وی برای شرکت در رژه نظامی با همراهی الدبیبه عازم مصراته بود، بازداشت کردند.

تعداد کشته‌ها در درگیری‌های طرابلس، به ۵۵ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۱۴۶ نفر رسیده است.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها