درگیری های مسلحانه در طرابلس لیبی+ فیلم

سه شنبه 24 مرداد 1402 - 13:24

به گفته منابع امنیتی در لیبی، چند منطقه در طرابلس، صحنه درگیری های مسلحانه بین دو نیروی وابسته به دولت وحدت ملی و شورای ریاستی این کشور بود.

العالم - لیبی

این درگیری های شدید در طرابلس پس از بازداشت فرمانده ارشد یکی از گروه های مسلح به دست نیروهای رقیب آغاز شده است.

یک منبع آگاه در وزارت کشور دولت وحدت ملی – که نخواست نامش فاش شود – گفت: درگیری های مسلحانه در منطقه طرابلس بین سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم، وابسته به شورای ریاستی و تیپ 444 وابسته به دولت وحدت ملی درگرفته است.

این منبع آگاه افزود: این درگیری ها تا ساعت 20.15 دقیقه نزدیک درمانگاه و منطقه عین زاره در جنوب پایتخت ادامه داشت.

رسانه های لیبی اعلام کردند سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریسم، سرهنگ محمود حمزه، فرمانده تیپ 444 را در فرودگاه معیتقه در حین شرکت در مراسم فارغ التحصیلی در شهر مصراته دستگیر کرد.

در همین راستا، شاهدان عینی از استقرار چند خودرو مسلح متعلق به سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته و تیپ 444 در چند نقطه از طرابلس از جمله منطقه صلاح الدین و عین زاره و طریق الشط خبر دادند.

از سوی دیگر ، مالک مرسیط، سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی (دولتی) هم گفت: به دنبال بروز درگیری و تنش های امنیتی، چند دستگاه آمبولانس به سمت منطقه عین زاره اعزام شدند.

مرسیط در گفتگو با شبکه خصوصی "لیبیا الاحرار" گفت که مرکز فوریت های پزشکی در طرابلس آماده باش عمومی اعلام کرده است.

تا ساعت 20.15 دولت وحدت ملی یا شورای ریاستی هیچ گونه بیانیه ای درباره این درگیری های مسلحانه صادر نکرد.

در 28 مه گذشته به دنبال بازداشت یکی از فرماندهان تیپ 444، طرابلس صحنه درگیری هایی بین این تیپ و سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریسم بود. این درگیری ها تا ساعت ها ادامه داشت.

پربیننده ترین خبرها