در خصوص دیدار امیرعبداللهیان و بن سلمان:

عنایتی در گفتگو با العالم: گفتگوی طرف ایرانی و سعودی درباره مسائل مهم منطقه ای و امنیت درون زا

جمعه 27 مرداد 1402 - 17:59

سفیر ایران در عربستان در گفتگو با خبرنگار اعزامی العالم گفت: در این دیدار درباره مسائل مشترک دو جانبه مانند اقتصاد، تجارت، فناوری و سرمایه گذاری، حج عمره و غیره تبادل نظر شد.

العالم ـ عربستان سعودی

علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگو با سمیر شوهانی خبرنگار اعزامی شبکه العالم به عربستان گفت: این سفر رسمی به عربستان سعودی در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه این کشور از همتای ایرانی اش حسین امیرعبدالهیان انجام شد و دیروز امیرعبداللهیان با بن فرحان دیدار کرد، و پس از آن امیرعبداللهیان با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.

وی افزود: طرف ایرانی از میزبانی سعودی از حجاج ایرانی در حج امسال تشکر و قدردانی کرد.

سفیر کشورمان در عربستان خاطرنشان کرد: توافقاتی میان دو کشور امضا شده مانند توافق حمل و نقل هوایی که در این سفر درباره اجرایی شدن این توافقات تبادل نظر شد، و قرار شد در صورت لوزم توافقات دیگری امضا شود.چنین توافقاتی به نظر ما باعث بهبود و پیشبرد روابط دو جانبه می شود.

علیرضان عنایتی ادامه داد: همچنین درباره فعال سازی کمیته های مشترک میان دو طرف در زمینه های مختلف و ارتباط میان نخبگان طرفین گفت و گو شد.

وی ادامه داد: دو طرف همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه ای مانند امنیت درون زا سخن گفتند؛ مساله ای که همواره طرف ایرانی بر آن تاکید داشته است.

پربیننده ترین خبرها