سرویس اطلاعاتی سئول: کره شمالی برای دور جدید آزمایش های تسلیحاتی مهیا می شود

سرویس اطلاعاتی سئول: کره شمالی برای دور جدید آزمایش های تسلیحاتی مهیا می شود
شنبه 28 مرداد 1402 - 19:02

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارشی به پارلمان این کشور مدعی شد کره شمالی برای دور جدیدی از آزمایش های تسلیحاتی مانند موشک های دوربرد و پرتاب ماهواره جاسوسی آماده می شود.

العالم - آسیا

به گزارش یو سانگ بوم، یکی از نمایندگان مجلس کره جنوبی که در جلسه توجیهی مزبور شرکت داشته است، گفت سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی NIS در یک جلسه توجیهی غیرعلنی به قانونگذاران این کشور اطلاع داده است کره شمالی برای مرحله بعدی آزمایش های هسته ای آماده می شود.

اقتصاد کره شمالی بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ هر ساله روند نزولی داشته و تولید ناخالص داخلی آن در سال گذشته ۱۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۶ بوده است.

کارشناسان خارجی معتقدند کمبود مواد غذایی و مشکلات اقتصادی کنونی کره شمالی بدترین وضعیت از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در اواخر سال ۲۰۱۱ را رقم زده است. اما آنها می گویند هیچ نشانه ای از قحطی قریب الوقوع یا ناآرامی عمومی بزرگ وجود ندارد که بتواند سیطره کیم را بر ۲۶ میلیون نفر جمعیت این کشور تهدید کند.

به گفته گروه‌های نظارتی بر کره شمالی، مشکل غذا در این کشور با تلاش‌های دولت برای محدود کردن فعالیت‌های بازار، کاهش درآمدهای شخصی و محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا که تجارت خارجی را تضعیف کرد، تشدید شده است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گزارش داده است در نیمه اول سال جاری میلادی، کره شمالی به طور مخفیانه و ضمن نقض تحریم های سازمان ملل حدود ۱.۷ میلیون تن زغال سنگ (بیش از ۳۰۰ درصد بیشتر نسبت به سال قبل) ۵۸۰ کیلوگرم طلا (۵۰ درصد افزایش) صادر کرده است.

یو سانگ بوم اضافه کرد تخمین زده می شود کره شمالی از سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۵ میلیارد دلار دارایی مجازی را سرقت کرده است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی همچنین گفت انتظار می‌رود کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی در پاسخ به رزمایش‌های نظامی سالانه آمریکا-کره جنوبی که هفته آینده آغاز می‌شود و نیز نشست سه جانبه آمریکا-کره جنوبی-ژاپن در کمپ دیوید در آمریکا از جمعه آزمایش‌های تسلیحاتی خود را از سر بگیرد.

به گزارش ایرنا، NIS مدعی شده ممکن است کره شمالی در شهریورماه سعی کند یک ماهواره جاسوسی را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این کشور (۱۸ شهریور) پرتاب کند. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گزارش داد کره شمالی در حال آزمایش موتوری برای موشک مورد استفاده برای پرتاب و استفاده از آن است. همچنین ادعا کرد پیونگ یانگ یک آنتن زمینی اضافی برای دریافت داده های ماهواره ای نصب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها