هشدار کی‌یف به تل‌آویو درباره بدرفتاری با پناهجویان اوکراینی

هشدار کی‌یف به تل‌آویو درباره بدرفتاری با پناهجویان اوکراینی
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 23:23

مقامات اوکراینی طی روزهای اخیر پیام شدید اللحنی به کابینه رژیم صهیونیستی درباره بدرفتاری با پناهجویان اوکراینی در سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده‌اند.

العالم - اروپا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش دادند که اوکراین، تل‌آویو را درباره عدم اخراج پناهجویان اوکراینی تهدید و اعلام کرده در غیر اینصورت مانع از ورود صهیونیست‌ها به منطقه اومان در کی‌یف خواهد شد.

روزنامه جروزالم پست روز یکشنبه در گزارشی نوشت که اوکراین پیام تهدید شدید الحنی را به رژیم صهیونیستی ارسال کرده که مفاد آن درباره ضرورت توقف اخراج پناهجویان اوکراینی بوده در غیر این صورت اوکراین طی سال جاری مانع از ورود صهیونیست‌ها به منطقه اومان می‌شود.

«ایوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این کشور با وجود خطرات امنیتی زیاد و تلاش‌های پشتیبانی گسترده، هر ساله پذیرای ده‌ها هزار اسرائیلی در شهر اومان است این در حالی است که کابینه اسرائیل برخورد بدی با پناهجویان اوکراینی دارد.

هر ساله ده‌ها هزار صهیونیست به خصوص از فرقه حسیدی‌ها از سرتاسر جهان و به خصوص از سرزمین‌های اشغالی، به شهر اومان در مرکز اوکراین سرازیر می‌شوند تا در کنار قبر خاخام ناخمان، بنیانگذار فرقه حسیدی حاضر شوند. این مراسم در سال جدید عبری و اغلب در ماه سپتامبر هر سال برگزار می‌شود.

چند روز پیش بود که سفیر اوکراین در تل‌آویو به شدت از کابینه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. این انتقاد پس از آن صورت گرفت که کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کمک‌های پزشکی به پناهجویان اوکراینی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف می‌کند

به گزارش فارس، پس از آن سفیر اوکراین در تل‌آویو از وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی خواست تا این تصمیم را لغو کرده و حمایت‌های اجتماعی و پزشکی از پناهجویان اوکراینی باقی بماند.

پربیننده ترین خبرها