گزارش العالم از سالروز فاجعه آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 12:48

امروز (دوشنبه)‌ سالگرد فاجعه آتش زدن مسجد مبارک الاقصی درحمله وحشیانه یکی از افراطیون صهیونیست است که طی آن این مکان مقدس مسلمانان به شدت آسیب دید به طوری که مرمت آن برای بازگرداندن شکل مذهبی ـ تاریخی اش سال‌ها به طول انجامید.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی طی گزارشی به بازخوانی یک جنایت تاریخی مبادرت کرد. امروز پنجاه و دومین سالگرد جنایت آتش زدن مسجد الاقصی و خطرات روزافزون برای این مسجد مبارک است.

در چنین روزی مسجد الاقصی در 21 اوت (آگوست) 1969 میلادی (مصادف با پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ هـ.ش.) توسط دنیس مایکا یوهان یک یهودی تندرو استرالیایی به آتش کشیده شد و در نتیجه این آتش سوزی، منبر صلاح الدین و مسجد جامع القبلی که مصلای مرکزی بزرگ در این مکان مقدس بود، در آتش سوخت.

مرمت مسجدالاقصی بیش از بیست سال به طول انجامید. کمیته عمران و بازسازی مسجد الاقصی وابسته به وزارت اوقاف اردن مسئول مرمت و از بین بردن آثار آتش سوزی در مسجد الاقصی و بازسازی آن شد. تیم فنی این کمیته اوایل سال 1970 آغاز به کار کرد تا این مکان مقدس را بازسازی کند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، این مکان مقدس برای همه مسلمانان خط اول دفاعی و خط قرمز است از این رو ساکنان واقعی بیت المقدس تا آخرین قطره خونشان از آن دفاع می کنند.

وی خاطرنشان کرد که طرح هایی برای هدف قرار دادن مسجد مبارک الاقصی در جریان است که تلاش برای تقسیم آن به ویژه پس از آنچه به عنوان تقسیم زمانی و مکانی و هجوم تعداد زیادی از شهرک نشینان شناخته می شود، وجود دارد.
این حمله بزرگ در راستای برنامه های تعداد زیادی از گروه ها و سازمان های یهودی افراطی برای ساختن معبد ادعایی آنها بر روی ویرانه های مسجد مبارک الاقصی صورت گرفت.

خضر شاهین افزود: مدافعان حرم الاقصی این واقعه دردناک را هیچگاه فرموش نمی کنند، آنها می گویند از آن زمان تاکنون در حقیقت تلاش صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی لحظه ای فروکش نکرده است و آنها همواره به دنبال تخریب این مکان مقدس و بنای هیکل به جای آن هستند.

دشمن صهیونیستی قبل و بعد از آتش زدن مسجد الاقصی همواره برای یهودی سازی شهر قدس و به ویژه مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف در جهان تلاش کرده و وانمود می نماید که قدس متعلق به یهودیان است.

پربیننده ترین خبرها